مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴
۰ نفر

همزمان با هفته دولت ۵۱ طرح در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب استان کرمان با اعتبار ۶۹۹ میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

منابع طبيعي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: تخصیص اعتبار عمده طرح‌های افتتاحی منابع طبیعی این منطقه در هفته دولت از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در راستای تدبیر و عنایت ویژه مقام معظم رهبری به مجموعه منابع طبیعی کشور  است. حمزه احمدی میزان اشتغالزایی طرح‌های افتتاحی این اداره کل را ۴۸۱ نفر عنوان کرد.

عملیات مکانیکی آبخیزداری شامل بندهای سنگی ملاتی، خاکی و همچنین طرح‌های‌ بیومکانیکی شامل احداث هلالی آبگیر توأم با بذرکاری و نهال‌کاری با آبیاری از جمله طرح‌های افتتاحی اداره کل منابع طبیعی جنوب است و هدف از اجرای این طرح‌ها کنترل سیلاب‌های مخرب، تغذیه سفره‌های آب‌ زیر زمینی، آبدهی چاه‌ها و قنوات و احیای جنگل‌ها و مراتع است.

طرح‌های گیاه‌پزشکی نیز به منظور کنترل آفات و بیماری‌های جنگلی، تغییر الگوی مصرف سوخت و همچنین کمربند حفاظتی با هدف تشخیص زمین‌های ملی از مستثنیات قانونی مردم در راستای حفاظت و حمایت از عرصه‌های منابع طبیعی از دیگر طرح‌های افتتاحی هفته دولت است.

اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان مستقل از مرکز استان، هفت شهرستان با جمعیت یک میلیون نفر را زیر پوشش دارد.

کد خبر 543160

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha