دوشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲
۰ نفر

تیر ماه امسال، گزارشی با عنوان «مسیر سبز تشنه است» در «همشهری محله» منتشر شد.

درخت

اهالی محله «جنت‌آباد شمالی» طی تماس‌های بی‌شمار از بی توجهی به درختان ۳۰ ساله «مسیر سلامت» شکایت کرده بودند. این محدوده در مسیر دکل‌های برق قرار گرفته که اهالی از آن به‌عنوان مسیر سلامت نام می‌برند و درختان کاجی که بیش از 20 تا 30 سال از عمرشان گذشته، جلوه خاصی به این خط سبز داده‌اند. گله و شکایت شهروندان محله جنت‌آباد شمالی از آب‌رسانی نادرست و خشک شدن درختان به اطلاع شهردار ناحیه رسید.

خوشبختانه با رسیدگی به مشکل آبیاری درختان، این روزها طراوت گذشته به مسیر سبز برگشته است و به جای درختان خشکیده نهال‌های جدید کاشته شده است. «ساسان سعیدی»، شهردار ناحیه ۷، با اعلام این خبر به «همشهری محله» می‌گوید: «به لطف خدا در زمینه آب و آبیاری مشکلی نداریم. به اندازه کافی پمپ آب در محدوده فضای سبز ناحیه وجود دارد. برای آبیاری فضای سبز به‌ویژه در بخش جنگل‌کاری براساس یک دستورالعمل کارشناسی شده عمل می‌کنیم. برای مثال، فضای سبز بخش جنگل‌کاری ناحیه، هر 2 روز یک بار، آبیاری می‌شود. به سبب گرمای روز و تابش خورشید، آبیاری درختان شب‌ها انجام می‌شود. با تابش نورخورشید سطح زمین خشک می‌شود در نتیجه شهروندان گمان می‌کنند، هرگز آبیاری انجام نشده است.

در صورتی که آبیاری فضای سبز با برنامه‌ریزی و زیر نظر کارشناسان بازدید و کنترل می‌شود. شهروندان مطمئن باشند اگر درختی هم خشک شده به سبب تشنگی و یا عدم آبیاری نبوده است. آفت درختان امری طبیعی است و برخی از درختان را درگیر می‌کند. از سویی درختان کاج این محدوده قدیمی هستند و بعید نیست تعدادی هم به دلایل مختلف دچار آفت شده و خشک شوند. این اطمینان را به شهروندان می‌دهیم که نگران آبیاری درختان نباشند، چون بسیار به این موضوع اهمیت می‌دهم.»

کد خبر 542938

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha