رئیس سازمان شیلات ایران از همکاری شیلات ایران با چین در قرارداد ۲۵‌ساله خبر داد و گفت: وزارت امور خارجه موضوع قتل دو صیاد ایرانی به‌دست نیروهای اماراتی را باید به‌شدت پیگیری کند.

پرچم ايران و امارات

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس،  نبی‌الله خون‌میرزایی در پاسخ به این پرسش که آیا فعالیت‌های شیلاتی شامل قرارداد ۲۵‌ ساله ایران با چین می‌شود، گفت: همکاری‌های اقتصادی در بخش شیلات نیز در قرارداد ۲۵‌ساله ایران با چین گنجانده شده است، اما هنوز این قرارداد به امضای دو طرف نرسیده و طبعا ما اطلاعات دقیقی از مفاد آن نداریم. به گفته این مسئول، قرارداد ۲۵‌ساله ایران و چین در مرحله کارشناسی بوده و اظهارنظر درباره آن هنوز زود است.

رئیس سازمان شیلات ایران گفت: ۱۳۴ فروند کشتی مجوز کشت ترال میانی و کف را دارند و درحال‌حاضر ۶۵ فروند کشتی فعالیت می‌کنند.

او میزان صید به روش ترال را ۱۶۵ هزار تن عنوان کرد و گفت: ۸۰ درصد اینها صید هدف و ۲۰ درصد صید زمینی بوده است.

او همچنین میزان صید فانوس‌ماهیان به روش ترال میانی را ۳۸‌هزارو ۷۰۰ تن اعلام کرد که ۳۱ هزار تن آن بر اساس صید صدف و هفت‌هزارو ۷۰۰ تن آن صید ضمنی شامل گونه‌های یال‌اسبی، شوریده و گونه‌های دیگر است.

خون‌میرزایی از قتل دو صیاد ایرانی به‌دست نیروهای امارات خبر داد و گفت: دو صیاد کشورمان از سوی نیروهای مسلح اماراتی مورد حمله قرار گرفته و کشته شده‌اند.

او از وزارت امور خارجه درخواست کرد هرچه سریع‌تر به این موضوع رسیدگی شود.

این مسئول همچنین از آزادی تعدادی از صیادان ایرانی که سال‌ها در اسارت دزدان دریایی سومالیایی بودند، خبر داد و گفت: امیدواریم با تمهیدات لازم از تکرار این اتفاق‌ها جلوگیری شود.

کد خبر 542689

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    0 0
    چراقراردادبیست وپنج ساله . دودستی کشور وتقدیم کنید خیال خودتان وملت راراحت کنید