معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده از پایان بررسی لایحه صیانت، کرامت و تأمین امنیت بانوان در برابر خشونت در دولت و تقدیم آن تا یک ماه آینده به مجلس شورای اسلامی خبر داد.

مجلس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، معصومه ابتکار درباره دلیل تاخیر در ارسال لایحه صیانت، کرامت و تأمین امنیت بانوان در برابر خشونت از سوی دولت به مجلس گفت: تاخیر ایجاد شده در ارسال این لایحه به مجلس به این دلیل بود که چون تغییرات اعمال شده توسط قوه قضاییه در آن زیاد بود، مجدد در کمیسیون لوایح دولت مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: ابتدا قرار بود این لایحه بدون بررسی در کمیسیون فرعی به مجلس ارسال شود، اما به دلیل اینکه تغییرات اعمال‌شده و مباحث کارشناسی درباره آن زیاد بود، بار دیگر به کمیسیون تخصصی یا فرعی لوایح ارجاع داده شد.

ابتکار گفت: تاکنون کمیسیون فرعی لایحه صیانت، کرامت و تأمین امنیت بانوان در برابر خشونت را در ۱۸ جلسه مورد بررسی قرار داده و کار در این کمیسیون به اتمام رسیده است ضمن اینکه به طور همزمان کمیسیون اصلی نیز در این مورد تشکیل جلسه داده و این لایحه در این کمیسیون هم در هشت جلسه مورد بررسی قرار گرفته است و در تلاش هستیم که ماه آینده به مجلس تقدیم شود.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده در پاسخ به اینکه با توجه به حوادث اخیر که برای زنان و دختران در کشور اتفاق افتاد، مفاد فعلی لایحه می‌تواند مانع از تکرار این وقایع شود، تصریح کرد: لایحه صیانت، کرامت و تأمین امنیت بانوان در برابر خشونت می‌تواند در کاهش خشونت علیه زنان کمک کننده باشد. ضمن اینکه پیشنهاد تدوین لایحه دیگری را هم مطرح کرده‌ایم که در پی تصویب آن، مجازات پدر در صورت قتل عمد فرزند تشدید شود.

ابتکار گفت: لایحه‌ مجازات پدر در صورت قتل عمد فرزند هم به کمیسیون لوایح دولت فرستاده شد که آن را برای اعلام نظر به قوه قضاییه ارسال کرده است.

لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت از ۱۳ سال پیش در گیر و دار تصویب برای اجرا است. از زمان وقوع چند قتل ناموسی در کشور طی ماه‌های گذشته، دولت تصمیم گرفت تا این لایحه را زودتر به سرانجام برساند تا امنیت زنان و دختران کشور تامین شود و هیچ پدر یا برادری به خود اجازه ندهد که دختر یا خواهر خود را به قتل برساند. حالا معاون رئیس‌جمهور از آماده بودن این لایحه برای تقدیم به مجلس شورای اسلامی به منظور تصویب و اجرا خبر می‌دهد. موضوعی که باید دید تصویب آن به عمر این دولت قد می‌دهد یا خیر!

کد خبر 542544

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خانواده

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha