محسن رضایی درحالی‌که در روزهای اخیر همه دنیا مقابل آمریکا به‌ خاطر تلاشش برای بازگرداندن تحریم‌ها، صف‌آرایی کرده‌اند با انتقاد از دیپلمات‌های خودی و نحوه نگارش برجام گفته است: دیپلمات‌های ما با وجود اینکه انسان‌های باهوشی بودند، ولی به آن شرایط ۹گانه‌ای که رهبر انقلاب در برجام فرمودند متأسفانه نتوانستند خوب عمل کنند.

محسن رضایی

به گزارش همشهری آنلاین، محسن رضایی  دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام  ادامه داده: ما یک برجام مصوب مجلس شورای اسلامی، یک برجام مصوب شورای امنیت ملی و یک برجام که مقام معظم رهبری با ۹شرط به دولت اجازه داد که مشروط به آن شروط بروند و برجام را پیگیری کنند، داریم.

اگر به آن شروط عمل می‌شد، امروز مسئله‌ای به نام مکانیسم ماشه نمی‌توانست وجود داشته باشد، اما اکنون در برجام این بحث‌ها وجود دارد. وی که در برنامه من طهران شبکه العالم صحبت می‌کرد، بدون توجه به رأی اخیر شورای امنیت که ۱۳ بر ۲آمریکا را در انزوا قرار داد، باز هم گفته است برجام یک جنازه‌ای است که بر زمین افتاده است.

اخیرا محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه در پاسخ به منتقدان برجام گفته بود جنازه برجام آمریکا را ۱۳ بر ۲شکست داد. رضایی درخصوص احتمال فعال کردن مکانیسم ماشه توسط آمریکا علیه ملت ایران، گفت: اگر آمریکایی‌ها چنین اقدامی کنند ما دست بسته نخواهیم بود. مجلس ما هم‌اکنون یک طرح دوفوریتی آماده کرده که اگر آمریکا از ماشه استفاده کند، ایران از برجام خارج شود. گفتنی است؛ این طرح مجلس از نظر کارشناسان حقوق بین‌الملل صلاحیت آمریکا برای استفاده از مکانیسم ماشه را به رسمیت می‌شناخت و در کمیسیون امنیت ملی از دستور کار خارج شد.

در همین زمینه:

کد خبر 542513

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha