آیین‌های عزاداری حسینیه اعظم زنجان با توجه به مصوبات ستاد کرونا و با رعایت اصول بهداشتی در دهه اول محرم در فضای باز برگزار می‌شود.

حسینیه اعظم زنجان

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از تسنیم، رئیس هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان در نشست خبری گفت: هم‌اکنون این فضاها برای پذیرایی از عزاداران آراسته شده‌اند.

علیرضا فیروزفر افزود: در مجموع هر شب ۷۰ دقیقه برنامه برگزار خواهد شد که شامل تلاوت قرآن، برگزاری نماز مغرب و عشا و سخنرانی و مداحی است. از مردم خواهش می‌کنیم که با رعایت اصول بهداشتی و استفاده از ماسک در برنامه‌های عزاداری حاضر شوند. تیم امداد و نجات و همیاران سلامت حسینیه نیز حضور خواهند داشت.

فیروزفر با بیان اینکه آیین یوم‌العباس به صورت ویژه و با کمک‌های مومنانه برگزار خواهد شد، اظهار کرد: اجرای این برنامه به شکل هر ساله خود ممنوع است و امسال بدون حضور مردم برگزار خواهد شد؛ البته طرحی پیش‌بینی شده است که با رعایت تمامی اصول ستاد کرونا قابل اجرا خواهد بود.

رئیس هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان گفت: با توجه به شرایط خاص امسال جمع‌آوری نذورات را به شکل مرسوم خود نخواهیم داشت و مانند هر سال شماره‌ حسابی از اول محرم اعلام می‌شود که مردم نذورات خود را به این حساب واریز کنند.

وی به نحوه ذبح قربانی اشاره کرد و افزود: طرح قربانی نیابتی امسال هم با رعایت اصول بهداشتی اجرا خواهد شد.

این مقام مسئول در پایان تاکید کرد: خواهش ما این است که مردم از اول محرم برای ادای نذری‌های خود اقدام کنند و اجازه ندهند که این امر به تاخیر بیفتد و در روزهای آخر تراکم جمعیت بوجود آید.

کد خبر 542371

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha