مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۶
۰ نفر

معاون امور اجتماعی و فرهنگی سازمان مدیریت پسماند از انتخاب ۳۰ پاکبان نمونه شهر تهران خبر داد.

پاكبان

به گزارش همشهری آنلاین، نرگس رجایی معاون اجتماعی سازمان مدیریت پسماند شهر تهران با اشاره به فعالیت ۱۴ هزار پاکبان در پایتخت گفت: بدون شک، رفت و روب روزانه ۱۲۴ کیلومتر مربع از کلانشهر تهران به صورت دستی یا با استفاده از ماشین‌آلات مختلف فرایند ساده‌ای نیست و تلاش بسیار زیاد پاکبانان را می‌طلبد.  

وی ادامه داد: پاکبانان از زحمتکش‌ترین اقشار جامعه بوده و همواره در معرض انواع آلودگی‌ها قرار دارند و این موضوع با شیوع ویروس کرونا نمود بیشتری پیدا کرده است.

رجایی گفت: به همین منظور، سازمان مدیریت پسماند موضوع انتخاب پاکبان نمونه شهر تهران را در تاریخ ۲۳ اردیبهشت ماه سال جاری در دستور کار خود قرار داده و پس از انتشار فراخوان «انتخاب پاکبان نمونه شهر تهران» در خرداد ماه، از ۱۷ خرداد پذیرای دریافت تماس‌های شهروندان و شهرداری‌های مناطق ۲۲گانه برای ثبت مشخصات پاکبان‌های منتخب بوده است.  

رجایی با اشاره به شاخص‌های انتخاب پاکبان نمونه گفت: برخورداری از حسن معاشرت و سعه صدر در ارتباط با شهروندان و همکاران، امانت‌داری و حفظ بیت‌المال، خیرخواهی و کمک‌رسانی به دیگران، رعایت مسائل ایمنی و بهداشتی، مشارکت موثر در موقعیت‌های بحرانی، تشویق و ترغیب دیگران به حفظ پاکیزگی و نظافت شهر و ... از جمله مهم‌ترین شاخص‌های مد نظر جهت انتخاب پاکبان نمونه بوده است.

به گفته معاون امور اجتماعی و فرهنگی سازمان مدیریت پسماند، در نهایت ۸ پاکبان با رأی شهروندان تهرانی و ۲۲ پاکبان با معرفی شهرداری مناطق ۲۲گانه به عنوان پاکبان‌های نمونه برگزیده شدند. هر چند که پیش از این قرار بود طی مراسمی ویژه با حضور اعضای شورای شهر و مدیران ارشد شهرداری از منتخبین تقدیر شود اما به دلیل آغاز موج دوم شیوع ویروس کرونا برگزاری این مراسم منتفی شد. ولی تقدیر از این عزیزان به زودی و به نحوی شایسته و با رعایت موازین بهداشتی انجام خواهد شد.

رجایی در پایان با توجه به تدوین دستورالعمل آموزشی همیاران کاپ در دو نسخه عمومی و ویژه پاکبانان، گفت: پاکبانان نمونه انتخاب شده طی یک دوره به عنوان همیاران کاپ آموزش دیده و یاری‌گر سازمان مدیریت پسماند در محلات و مناطق خواهند بود.

کد خبر 542355
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha