مجموع نظرات: ۰
جمعه ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۲
۰ نفر

مدیر کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: ۲۶۲۲ تن گوشت و فرآورده‌های خام طیور در سال جاری با نظارت اداره کل دامپزشکی این استان به خارج از کشور صادر شد.

گوشت مرغ

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، «محسن شانقی» امروز –جمعه- اظهار کرد: ۵۰ هزار کیلوگرم آلایش مرغی در قالب سه محموله امسال با نظارت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی به خارج از کشور صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه قبل این شاخص در استان  ۱۰۰ درصد افزایش دارد.

وی افزود: ۲۳۲ هزار کیلوگرم پا و پنجه مرغ نیز در این مدت در قالب یک محموله به خارج از کشور صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال ۱۰۰ درصد افزایش یافته‌ است.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی خاطرنشان کرد: ۴۵۵ هزار و ۳۵۰ کیلوگرم تخم‌مرغ خوراکی در قالب ۱۹ محموله و ۱۱۵ هزار و ۲۰۰ عدد تخم مرغ نطفه‌دار گوشتی نیز با افزایش ۱۰۰ درصدی در این مدت از این استان به خارج از کشور صادر شده‌ است.

همچنین ۲۵ هزار کیلوگرم گوشت مرغ تازه و هزار و ۸۶۰ تن گوشت مرغ منجمد نیز امسال در قالب ۷۶ محموله با نظارت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی به خارج از کشور صادر شد.

۴۵ تن گوشت مرغ منجمد هم در پنج ماه سال گذشته با نظارت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی به خارج از کشور صادر شده‌است.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی خاطرنشان کرد: ۲۳۳ هزار و ۱۵۴ قطعه انواع ماهیان زینتی در سال جاری به خارج از کشور صادر شده که این شاخص در قیاس با پارسال رشد ۸.۵ برابری را در استان تجربه کرده است.

به گفته وی صادرات این محصولات چهار میلیون و ۲۰۰ هزار دلار درآمد ارزی برای استان مرکزی به همراه داشته‌ است.

کد خبر 542250

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha