۳۳ کیلومتر کریدور بزرگراهی غرب کشور با حضور وزیر راه و شهرسازی امروز پنجشنبه ۳۰ مرداد ۹۹ به بهره‌برداری رسید.

وزیر راه

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی در مراسم افتتاح این طرح اظهار کرد: کریدور شمال‌غرب کشور یکی از مهمترین پروژه‌های راه و شهرسازی کشور به شمار می‌رود که با بهره‌برداری از آن شاهد رونق اقتصادی در کشور و به خصوص استان‌های شمال‌غرب خواهیم بود.

محسن حمزه‌لو افزود: این پروژه برای آذربایجان غربی اهمیت بسیاری دارد و می‌تواند در حوزه صادرات و تجارت، رتبه استان را ارتقا ببخشد.

وی ادامه داد: کریدور غرب کشور ۱۵۳۰ کیلومتر طول دارد که از این میزان، ۵۴۰ کیلومتر معادل یک سوم کل کریدور غرب کشور، در آذربایجان‌غربی قرار دارد و تاکنون ۲۳ کیلومتر از این کریدور به اتمام رسیده است.

همچنین طرح توسعه و ساماندهی مجموعه فرهنگی ورزشی راه و شهرسازی آذربایجان غربی با حضور وزیر راه و شهرسازی و استاندار آذربایجان غربی افتتاح شد.

این مجموعه در مساحتی ۱۱ هزار متر مربعی با اعتبار ۱۶۰ میلیارد ریال ساماندهی شده است.

افزایش مبادلات تجاری مرزی

همزمان با سفر وزیر راه و شهرسازی به استان آذربایجان غربی، سالن مسافری پایانه مرزی سرو در فاصله ۵۵ کیلومتری شهر ارومیه افتتاح شد.

وزیر راه وشهرسازی در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگاران از برنامه ریزی برای افزایش مبادلات تجاری مرزی به صورت زمینی در آذربایجان غربی خبر داد.

محمد اسلامی با اشاره به مستعد بودن آذربایجان غربی در بحث مرز و دروازه‌های مرزی، گفت: پیگیری‌های لازم برای انجام تبادلات تجاری بیش از پیش از مرزهای استان صورت می‌گیرد.

وی اظهار کرد: آذربایجان غربی یکی از استان‌های بااستعداد بالا و نقش‌آفرین بین‌المللی است که نقش مهمی در بخش ترانزیت دارد.

اسلامی با اشاره به افتتاح بیش از ۴۰۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی و روستایی در آذربایجان غربی، اضافه کرد: در این سفر دو روزه تصمیم بر این شد تا مسیر کریدور شروع شده از بازرگان با سرعت بیشتری ادامه یابد.

وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر ایمن‌سازی راه‌های ترانزیتی، گفت: در حوزه تجارت ترتیبی داده خواهد شد تا تبادلات تجاری اغلب به وسیله مرزهای آذربایجان‌غربی که دروازه‌های بزرگی دارد، صورت گیرد.

۹ کیلومتر آسفالت راه روستایی فرخ یاشا- خانقا نیز در قالب طرح ابرار با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری رسید.

این طرح به صورت نمادین از ۱۴۰ کیلومتر طرح ملی ابرار ساخته شده در آذربایجان غربی به بهره‌برداری رسید.

کد خبر 542074

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha