یک کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از اول شهریور ماه با نفوذ جریانات خنک شمالی برای برخی مناطق کشور کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

باران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از میزان، امین حسین نقشینه در خصوص وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: طی ۲ روز پایانی مرداد ماه با افزایش نسبی دما در استان‌های ساحلی دریای خزر و همچنین استان اردبیل مواجه هستیم، اما از روز شنبه اول شهریور با نفوذ جریانات خنک شمالی برای استان‌های ساحلی خزر، شمال غرب، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شمال شرق کشور تا دوشنبه کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

وی ضمن اشاره به اینکه در نوار شمالی کشور طی هفته آینده هوا خنک می‌شود، ادامه داد: بیشترین کاهش دما در استان‌های ساحلی دریای خزر، اردبیل و خراسان شمالی رخ می‌دهد و تا دوشنبه انتظار رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی را برای استان‌های سواحل شمالی، اردبیل، شمال آذربایجان‌های شرقی و غربی و همچنین ارتفاعات البرز مرکزی داریم.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه سواحل دریای خزر از روز شنبه مواج و متلاطم می‌شود، گفت: طی ۵ روز آینده در مناطق جنوب شرقی ایران از جمله جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب فارس، ارتفاعات استان‌های کرمان و هرمزگان در ساعات بعد از ظهر و اویل شب رشد ابر همراه با رگبار پراکنده باران، رعد و برق و وزش بادهای شدید اتفاق می‌افتد.

نقشینه با اشاره به اینکه در روزهای یکشنبه و دوشنبه بارش در استان سیستان و بلوچستان تشدید می‌شود، افزود: دریای عمان طی این روزها و تنگه هرمز در روزهای جمعه و شنبه مواج و متلاطم می‌شود.

وی در خصوص آخرین وضعیت آب و هوایی پایتخت توضیح داد: بیشینه دمای تهران امروز ۳۷ و فردا ۳۸ درجه است و در هفته آینده دمای هوای تهران کاهش می‌یابد و در روزهای یکشنبه و دوشنبه بیشینه دمای آن به ترتیب به ۳۵ و ۳۴ درجه سانتی گراد می‌رسد.

کد خبر 542039

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha