در مکزیک بسیاری از کتابفروشی‌ها رونق خاص خود را دارند و هیچ وقت کتاب طرفداران خود را در شهرهای مختلف از دست نمی‌دهد.

جاش بارکان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایبنا، جاش بارکان نویسنده آمریکایی و برنده جایزه بین‌المللی داستان کوتاه لایت‌شیپ و جوایز متعدد دیگری مثل جایزه داستانی پترسون به واسط همسر مکزیکی‌اش سال‌ها بین دو کشور آمریکا و مکزیک سفر کرده است. این نویسنده و استاد رشته نویسندگی دانشگاه هاروارد اخیراً مجموعه‌ای از کتاب‌فروشی‌های مهم کشور مکزیک جمع‌اوری کرده است که بر اساس این مجموعه کتابفروشی‌های زیر بهترین مکان‌های کشور مکزیک برای تهیه کتاب هستند. وی در کتابچه خاطراتش از سفرهایش به مکزیک می‌نویسد: در این کشور بسیاری از کتابفروشی‌ها رونق خاص خود را دارند و هیچ وقت کتاب طرفداران خود را در شهرهای مختلف از دست نمی‌دهد. در شهر مکزیکوسیتی پایتخت کتابفروشی های بسیاری وجود دارند ولی این پنج کتابفروشی بهترین آنها هستند:
 


El Pendulo
یکی از کتابفروشی‌های مورد علاقه من این مکان است. در این کتابفروشی به طور منحصربه فردی کتاب‌ها تا سقف چیده شده‌اند ولی از طریق یک بالکن جالب می‌توانید به همه کتاب‌ها دسترسی داشته باشید.
 
  


Gandhi
این کتابفروشی و کتابخانه با دیوار و ساختمان بتونی خاص آن یکی از جاذبه‌های فرهنگی و گردشگری شهر مکزیکوسیتی محسوب می‌شود. اینجا هرچیز که درباره کتاب باشد می‌توان یافت. این کتابفروشی شاید یکی از بهترین نقاط دنیا باشد که بتوان کتاب‌های اسپانیایی زبان را در آن جستجو کرد.
 
  


La Calle de Donceles
این کتابفروشی شبیه بازارهای قدیمی تنها کتاب‌های دست دوم می‌فروشد ولی شاید بعضی از این کتاب‌های ارزشش از کتاب‌های نو کتابفروشی‌های دیگر مکزیکوسیتی بیشتر باشد. نقشه‌های قدیمی شهر، اشیای قدیمی و هر چیزی که با تاریخ مکزیک و آمریکای لاتین باشد در اینجا یافت می‌شود.
 
  


Centro Cultural Elena Garro 
این کتابفروشی تقریباً شاخص‌ترین، بزرگترین و مهم‌ترین فروشگاه کتاب‌های حوزه کودک در کشور مکزیک محسوب می‌شود. اکتاویو پاز صاحب این کتابفروشی آن را به خاطر همسر فقیدش النا گارو تاسیس کرده است. در سه طبقه بسیاری از کتاب‌های منتشر شده در حوزه کودک به زبان‌های مختلف در اینجا وجود دارد. مکانی نیز برای بازی و کتابخوانی برای کودکان در نظر گرفته شده است.
 
 


Rosario Castellanos
این کتابفروشی به مرکز فرهنگی شهر مکزیکوسیتی نیز شهرت پیدا کرده است چون علاوه بر فروش کتاب نوعی کتابخانه است. در اینجا بیشتر کتاب‌هایی یافت می‌شود که توسط دولت مکزیک منتشر شده‌اند.

کد خبر 542006

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha