مدیرکل املاک و مستغلات شهرداری تهران گفت: در 98 درصد از طرح‌های شهرداری تهران با وجود معارضان مواجه هستیم

به گزارش روابط عمومی اداره کل املاک و مستغلات شهرداری تهران، رسول توکلی با اعلام این خبر افزود: فقط در تعدادی از مناطق شهرداری مثل بخش‌هایی از منطقه 22 مشکل معارض کمتر به چشم می‌خورد و ما در این منطقه اکثرا در طرح‌ها با معارضان دولتی مواجهیم.

وی در ادامه یادآورشد: در سال گذشته قریب به 2 هزار توافق با معارضان انجام شد که نزدیک به 85 درصد آنها با قیمت‌های مورد توافق شهرداری و شهروندان بوده است.

مدیرکل املاک و مستغلات شهرداری تهران در ادامه از حضور افراد سودجو و فرصت طلبی که باعث اختلال در روند توافقات شهرداری و شهروندان می‌شوند، ابراز نارضایتی کرد و گفت: ما بیشتر زمین‌ها و املاک واقع در طرح‌ها را براساس عرف قیمتی که در آن محدوده وجود دارد

و با استفاده از نظر معتمدان و بنگاه‌های معاملات ملکی معتبر قیمت گذاری می‌کنیم، اما عده‌ای افراد سودجو با دخالت‌های بیجا برای ما و شهروندان مشکل ایجاد می‌کنند.

توکلی تصریح کرد : این افراد عمدتا با مراجعه به معارضان و با دادن وعده گرفتن مبلغ بیشتر از شهرداری وکالت صاحبان املاک را بر عهده می‌گیرند و در جهت منافع شخصی روند توافقات و گشایش طرح‌ها را با وقفه روبه‌رو می‌کنند و این در حالی است که در نهایت با کسر مطالبات این افراد بابت حق الوکاله مبلغ بیشتری از پیشنهاد اولیه شهرداری نصیب مالکان نمی‌شود.

این مقام مسئول در شهرداری تهران با تاکید بر اینکه شهرداری در همه حال با وجود محدودیت‌های اعتباری تلاش خود را برای تامین حقوق حقه شهروندان می‌کند، از عموم شهروندان دارای املاک معارض طرح‌های شهرداری درخواست کرد که با همکاری بیشتر با مدیریت شهری و جلوگیری از سودجویی افراد فرصت طلب، در توسعه شهر مشارکت جدی داشته باشند.

کد خبر 54188

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز