مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۵:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: تهران با یک حساب سرانگشتی سالانه با کسری 240 هزار جای پارک روبرو است

مشاور عالی شهردار تهران گفت: سالیانه در تهران 350 هزار خودرو پلاک می شود و 11 میلیون متر مربع مجوز بنا صادر می کنیم که با فرض این که برای هر 100 متر مربع ، یک پارکینگ ساخته شود ، سالیانه در تهران 110 هزار پارکینگ احداث می شود و در سال 240 هزار کسری پارکینگ به شهر اضافه می شود.

محمد هادی ایازی، مشاور عالی شهردار تهران در مراسم اختتامیه مسابقه معرفی کوچه خوب از نگاه شهروندان ، با بیان این که تهران به یک پارکینگ بزرگ تبدیل شده است، گفت: در تهران حدود 5/3 میلیون خودرو تردد می کنند که برای این حجم خودرو یک میلیون و 400 هزار کسری پارکینگ وجود دارد که این تعداد خودروها ، در کوچه ها پارک می کنند.

وی افزود : سالیانه در تهران 350 هزار خودرو پلاک می شود و 11 میلیون متر مربع مجوز بنا صادر می کنیم که با فرض این که برای هر 100 متر مربع ، یک پارکینگ ساخته شود ، سالیانه در تهران 110 هزار پارکینگ احداث می شود و در سال 240 هزار کسری پارکینگ به شهر اضافه می شود.

ایازی در ادامه اظهار کرد : با همه این شرایط ، اگر همه خودروهای تهران را در سطح خیابان ها و کوچه ها پارک کنیم ، تهران به پارکینگ بزرگی تبدیل می شود و کوچه خوبی باقی نخواهند ماند که بچه ها بخواهند در آن بازی کنند.

مشاور عالی شهردار تهران افزود : از مباحث مهم در هر موضوع به ویژه مباحث شهرسازی و معماری خوب بودن هر مکانی است ، مثلا 1427 بوستان در تهران داریم که برخی از آن ها قابلیت بوستان خوب را ندارد و چه بسا وقتی بچه های ما می خواهند از آن بگذرند ، نگران آنها هستیم.

وی برگزاری این مسابقات را با هدف فرهنگ سازی برای شهروندان مثبت ارزیابی کرد و افزود : امیدواریم با اجرای طرح جامع تهران که از اول امسال ابلاغ شده و هم چنین پس ازتهیه طرح های تفضیلی مناطق ، با اقدامات اساسی شاهد حل این مشکلات باشیم.

هم چنین در این مراسم ، مهندس نصرت الله کاشانی ، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران ، از راه اندازی سامانه الکترونیکی امور مهنسان ناظر خبر داد و گفت : در راستای دستور شهردار تهران مبنی بر روان سازی و یک پارچه سازی اطلاعات و ایجاد بستر مناسب برای ارائه خدمات الکترونیکی و توسعه و هدایت سیستماتیک امور مهنسان ، سامانه الکترونیکی امور مهنسان ناظر راه اندازی شد.

وی افزود : این سامانه با هدف کاهش آمد و شد برای کاربران و تسهیل در کار آنان ایجاد شده است که امکان  اتصال نرم افزاری مهندسان به بانک اطلاعات را فراهم می آورد و همه مهندسان می توانند با اخذ کد شناسه و رمز عبور ، از دفتر خود با سایت شهرداری اتصال و همه امور مربوط به کار خود را برداشت و مطالعه کنند که به این ترتیب دیگر نیازی به حضور در معاونت شهرسازی نخواهند داشت.

در این مراسم ، هم چنین مهندس اخلاصی ، مدیر کل معماری و ساختمان شهرسازی و معماری شهرداری تهران ، نیز با اشاره به روند برگزاری این مسابقه گفت : بیشترین گروه سنی شرکت کننده در این مسابقه بین 20 تا 30 سال و بیشترین مشارکت شهروندان از مناطق 20، 5، 4، 1 و 17 بوده است.

وی افزود: کم‌ترین تعلق مکانی نسبت به منطقه مربوط به مناطق 20، 6 و 10 و بیش ترین آن در مناطق 1، 19، 16، 22 و 19 بوده است.

اخلاصی هم چنین پیشنهاد داد که به منظور داشتن الگویی خوب از کوچه های خوب ، تندیس یادمان کوچه خوب ، توسط مناطق در کوچه های خوب نصب شود.

کد خبر 51630

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز