چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۴
۰ نفر

۱۹ هزار و ۳۹۲ تن گندم امسال به صورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۳ درصد افزایش داشته است.

گندم

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی گفت: این میزان محصول توسط ۲ هزار و ۷۰۵ کشاورز استان در قالب پنج هزار و ۳۶۰ محموله تحویل مراکز جمع‌آوری خرید تضمینی گندم شده است.

مجید اسداللهی با بیان این‌که ۹۳ درصد مطالبات کشاورزان پرداخت شده است عنوان کرد: تا این لحظه ۴۵۲ میلیارد و ۸۱۰ میلیون ریال از مطالبات گندم‌کاران استان پرداخت شده است. ۲۹ میلیارد و ۹۲۸ میلیون ریال از مطالبات گندم‌کاران استان نیز در روزهای آتی به حساب آنان واریز می‌شود.

وی متوسط پرداختی هر کیلوگرم گندم تضمینی را ۲۵ هزار و ۶۰ ریال ذکر کرد و گفت: روند پرداخت وجوه به نحو مطلوب ادامه دارد و کشاورزان در این خصوص نباید هیچ‌گونه نگرانی داشته باشند. ۱۷ مرکز خرید گندم در شهرستان‌های استان به منظور تحویل محصول کشاورزان فعال است و عامل تشخیص، ذیحساب و ناظران در تمامی مراکز خرید مستقر شده‌اند تا خرید گندم به نحو مطلوب انجام شود.

خرید تضمینی گندم از ۲۷ اردیبهشت امسال آغاز شد و تا پایان شهریور ادامه دارد که به دلیل متفاوت بودن شرایط اقلیمی و برداشت گندم، امکان دارد تا اواسط مهرماه نیز در استان تمدید شود.

امسال سطح زیرکشت گندم آبی استان خراسان جنوبی بیش از ۱۸ هزار هکتار و گندم دیم بیش از سه هزار هکتار است.

کد خبر 541834

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha