مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷
۰ نفر

نخستین زمین استاندارد و شیشه‌ای اسکواش قزوین با حضور مدیر کل ورزش و جوانان و نایب‌رئیس فدراسیون امروز -چهارشنبه- در سالن چندمنظوره مدیریت بحران شهر قزوین به بهره‌برداری رسید.

کورت اسکواش

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، برای اجرا و راه‌اندازی این زمین ۷۵۰ میلیون ریال از اعتبارات اداره کل ورزش و جوانان و هیات اسکواش استان قزوین هزینه شد. رئیس هیات اسکواش قزوین در حاشیه بهره‌برداری اولین زمین اسکواش استان گفت: امیدواریم با اجرا و راه‌اندازی این زمین که با کمک و همراهی اداره کل مدیریت بحران استانداری برای اختصاص فضا انجام شده، شاهد رشد این رشته ورزشی مفرح در استان باشیم.

صدیقه ربیعی افزود: در حال حاضر به دلیل نداشتن فضای مناسب تعداد ورزشکاران این رشته در استان ۲۵ نفر است. ولی با راه‌اندازی زمین استاندارد به رشد ورزشکاران این رشته در قزوین امیدوار هستیم. این زمین موجب می‌شود آموزش و برگزاری مسابقات رشته اسکواش در قزوین فعال شود. امیدواریم در سال‌های آینده با کمک مسئولان شاهد ساخت سالن استاندارد با پنج زمین در استان قزوین باشیم.

اسکواش از رشته‌های ورزشی راکتی است که به صورت تک‌نفره (۲ بازیکن) و دونفره (۴ بازیکن) در زمینی احاطه‌شده با دیواره‌های شیشه‌ای انجام می‌شود. در اسکواش باید به توپ طوری ضربه زد که پس از برخورد با دیواره‌های شیشه ای، حریف نتواند به راحتی ضربه بعدی را به دیوار بزند و به دشواری واکنش نشان دهد.

قدمت این ورزش به سال ۱۸۳۰ در انگلستان بازمی‌گردد و سابقه انجام آن در ایران مربوط به سال ۱۳۲۰ است.

کد خبر 541743

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha