شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۵:۱۲
۰ نفر

گروه ورزشی: غروب روز پنجشنبه نه علی پروین توانست تیمداری را به مدیران فوتبال نشان دهد و نه فرهاد کاظمی توانست ناکامی‌هایش در صباباتری و مس کرمان را جبران کند

باخت ناباورانه مقابل سپاهان نوین و ناکامی در صعود به لیگ برتر ناکامی بزرگی برای پروین  محسوب می‌شود. گویا او برای رسیدن به آنچه که می‌خواهد، فاصله زیادی دارد.

حذف از پرسپولیس برای پروین اتفاق تلخ و سنگینی بود. او به دنبال فرصتی می‌گشت تا همچنان در سطح اول فوتبال ایران ماندگار شود و خرید امتیاز یک تیم دسته اولی توسط مالک متمول استیل آذین بهترین اتفاق ممکن برای پروین بود تا همه‌کاره این باشگاه شود.

او پس از رسیدن به استیل‌آذین در مصاحبه‌ای گفت:‌ «تیمداری را به خیلی‌ها نشان ی‌دهم.» غروب روز پنجشنبه اما تمامی اتفاقات برخلاف پیش‌بینی‌های پروین رقم خورد، او آن قدر ناامید بود که بعد از گل تساوی سپاهان نوین، ورزشگاه دستگردی را ترک کرد.

با توجه به توان مالی باشگاه، انتظار می‌رفت که استیل‌آذین در اولین سال فعالیتش به لیگ برتر صعود کند، حتی با اضافه شدن بازیکنان نامدار به این تیم خیلی‌ها از همان ابتدا صعود استیل‌آذین را حتمی می‌دانستند ولی پروین به دلیل جذب بازیکنان مصدوم و مسن بارها مورد انتقاد قرار گرفت و در طول مسابقات بارها مشخص شد که بازیکنان این تیم از لحاظ بدنی مشکل دارند.

پروین در ابتدای فصل یونگ و یان، مربیان هلندی را برای هدایت استیل‌آذین انتخاب کرد اما در تصمیمی عجیب بعد از اولین شکست، یونگ که نقش سرمربی داشت را کنار گذاشت و مسئولیت‌های یان را هم محدود کرد.

سپس یان هم اخراج شد و تا چند هفته تیم توسط او اداره می‌شد ولی نتایج ضعیف استیل‌آذین تا جایی پیش رفت که حسین هدایتی به طور مستقل تصمیم به آوردن فرهاد کاظمی گرفت و این اتفاق برخلاف خواسته‌های پروین بود.کاظمی در شرایطی به استیل‌آذین آمد که این تیم در رده هشتم جدول قرار داشت.

این تیم را به صدر جدول رساند و تا صعود به لیگ برتر فقط یک بازی فاصله داشت ولی درپی  اختلافات پنهانی کاظمی با هدایتی و پروین در دو هفته پایانی جو تیم  ملتهب شد تا سرانجام آنها از صعود به لیگ برتر باز بمانند.

شوک سپاهان

پس از تساوی مقابل سپاهان نوین در بازی رفت مرحله پلی‌آف، خیلی‌ها صعود استیل‌آذین را قطعی دانستند. پروین و کاظمی انتظار نداشتند که لیگ دسته اول پایان دراماتیکی را برای آنها به همراه داشته باشد ولی سپاهان‌نوین حاضران در ورزشگاه دستگردی را شوک‌زده کرد و استیل‌آذین را با 2 گل شکست داد.

شاگردان فرهاد کاظمی اکثر لحظات بازی را در اختیار داشتند و موقعیت‌های بی‌شماری را از دست دادند. البته با گل محمد پروین همه‌چیز برای صعود مهیا بود ولی در عرض 10 دقیقه دنیا روی سر استیل‌آذین خراب شد تا آنها با شکستی ناباورانه از صعود به لیگ برتر باز بمانند.

فرهاد کاظمی که چنین شکستی را باور نمی‌کرد در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران که پرسید آیا در استیل‌آذین می‌مانید، گفت: «مگر تیمی مانده که من بخواهم در آن بمانم.» با این شکست شایعه انحلال استیل‌آذین بیش از گذشته شنیده می‌شود هرچند که برخی می‌گویند هدایتی در صدد خرید امتیاز یک تیم لیگ برتری است.

احتمال حذف پروین

آخرین اخبار از استیل‌آذین حاکی از آن است که مدیرعامل این باشگاه تصمیم به ادامه تیمداری گرفته ولی دیگر نمی‌خواهد از علی پروین استفاده کند و شایعاتی درخصوص حذف او از استیل‌آذین شنیده می‌شود.

هرچند برخی از نزدیکان به باشگاه استیل‌آذین خبر می‌دهند که هدایتی تمایلی برای تیمداری ندارد ولی طبق آخرین اخبار او درصدد خریدن امتیاز یکی از دو تیم صباباتری یا سپاهان نوین است.

هدایتی حتی تصمیم گرفته که اکثر بازیکنان فعلی استیل‌آذین را کنار بگذارد و مهره‌های جدیدی را به تیم اضافه کند. حتی گفته می‌شود کریم ملاحی مدیرعامل سابق ابومسلم و تراکتورسازی گزینه اصلی هدایتی برای مدیریت استیل‌آذین است و شاید در انتخاب سرمربی هم به او اختیار تام بدهد.

حذف پروین از استیل‌آذین اتفاق ساده‌ای نیست. او در این فصل تنها فردی بود که توسط لیدرها و طرفداران مخصوص خودش تشویق می‌شد و شاید کنار گذاشتن پروین حاشیه‌های زیادی را به همراه داشته باشد.

موضوع حذف پروین از استیل‌آذین در حالی مطرح شده که او اختلاف شدیدی با کادر مدیریتی  دارد و حتی می‌گویند که قرار است پروین مصاحبه تندی علیه  کادرمدیریتی باشگاه و همچنین فرهاد کاظمی انجام دهد.

اختلاف مالی بازیکنان با باشگاه

در حالی که رقابت‌های لیگ دسته اول به پایان رسیده، اکثر بازیکنان و اعضای کادرفنی استیل‌آذین هنوز مبلغ قراردادهای خود را به طور کامل دریافت نکرده‌اند و این موضوع حتی در هفته‌های پایانی حاشیه‌های زیادی را به همراه داشت.

البته با توجه به  صعود نکردن  استیل‌آذین به لیگ برتر، گفته می‌شود که باشگاه  قصد دارد درصدی از مبلغ قرارداد بازیکنان را کسر کند که البته این موضوع واکنش‌های منفی به همراه خواهد داشت.

کد خبر 54163

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز