همشهری‌آنلاین: امروز سوم جمادی الثانی1429 (شنبه 18 خرداد) همزمان با سالگرد شهادت‌ام ابیها فاطمه زهرا (س) هیئت‌های عاشورای فاطمی با حضور در میدان ولی‌عصر تهران به سوگ نشستند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، این مراسم ساعت 10 و سی دقیقه امروز (شنبه 18 خرداد) با ورود دسته‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی و سیل عزاداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، به ویژه جوانان از خیابان‌های منتهی به این میدان آغاز شد.

با گذشت ساعتی از مراسم، این میدان، خیابان‌های کریم‌خان، بلوار کشاورز و ولی‌عصر مملو از سوگوارنی بود که در غم رحلت جانگداز همسر ولایت و مادر امامت نوحه سرایی می‌کردند و بر سر و سینه می‌زدند.

در این مراسم، مداحی و مرثیه سرایی دو تن از مداحان اهل بیت، فضای حزن و اندوه را بر میدان ولی‌عصر و خیابان‌های اطراف حاکم کرده بود.

در این مراسم که چهارمین سال متوالی در این مکان برگزار می‌شد یکی از روحانیان در سخنانی با بیان اینکه فاطمه (س) برترین بانوی جهان، بانویی بهشتی، و محبوب و پاره تن پیامبر (ص) بود گفت: حضرت زهرا مقرب درگاه خدا، و رضای او رضای خدا و خشم او خشم خدا بود.

وی با استناد به احادیث متواتر در باره فضیلت و مقام حضرت زهرا (س) افزود: او بانویی ایثاگر، عالم، صاحب کرامات و نام های پرمعنی و در عین حال مظلومه عالم بود و نخستین زنی است که وارد بهشت می شود.

شرکت کنندگان در این مراسم حضرت زهرا (س) را نمونه بارز ولایت مداری، پاکدامنی، همسرداری، فداکاری، گذشت، صبر و الگویی تام و تمام برای همه مسلمانان به ویژه زنان جهان در همه اعصار دانستند.

این مراسم با فریادهای مرگ بر امریکا و مرگ بر اسرائیل به نشانه برائت از کفار و دشمنان سیره پیامبر (ص) و فاطمه (س) ساعت 12 و سی دقیقه به پایان رسید.

همچنین در چند میدان دیگر تهران مراسم مشابهی برگزار خواهد شد. 

کد خبر 54146

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز