رشته مامایی امروزه جزو رشته های مناسب برای مهاجرت است. به دلیل وابسته بودن سیستم بهداشتی کشورها به رشته های پرستاری و مامایی، مهاجرت از این طریق افزایش یافته و مزایای خاص خود را دارد.

مامایی

 البته باید توجه داشت که برای مهاجرت کاری مامایی باید شرایط مدنظر کشور مربوطه را داشته باشید. زیرا شرایط جذب نیروی متخصص در هر کشور با توجه به رشته مربوطه متفاوت است.
 همچنین از موارد ابتدایی لازم برای مهاجرت کاری عموماً آشنایی با زبان انگلیسی یا زبان کشور مورد نظر بوده و نیز داشتن حداقل مدرک و سابقه کاری مورد نیاز است.
 

شرایط مهاجرت از طریق رشته مامایی در کشورهای مختلف چگونه است؟

عمان

 کشور عمان یکی از اولین کشورهایی است که دارای شرایط خوب و پذیرش زیاد در رشته مامایی می باشد. برای این منظور در ابتدا می بایست برای اخذ ویزای کار مامایی اقدام نمایید. 
برای اخذ ویزای کاری عمان در رشته مامایی در ابتدا به ترجمه و معادل سازی مدرک تحصیلی و داشتن سابقه کاری به مدت حداقل دو سال در مراکز درمانی منتخب ایران نیازمند هستید.
 همانطور که قبلا اشاره کردیم، آشنایی به زبان انگلیسی و عربی و قبولی پرومتریک (https://iranmohajer.net/آزمون-پرومتریک-چیست/ ) نیز از الزامات مهاجرت ماما به عمان است. از نکات قابل توجه پذیرش نیروی متخصص ماما در عمان، دریافت حقوق نسبتاً خوب می باشد که این مسئله با توجه به تجربه و محل کار متقاضی در کشور آعمان متفاوت است.
 به طور کلی کشور عمان دارای شرایط اقتصادی و کیفیت زندگی خوب است. از مزایای کار مامایی در عمان داشتن حق مسکن است، بدین معنا که پس از دریافت دعوتنامه شغلی از کارفرما، وی بایست محلی برای سکونت شما و خانواده تان فراهم نماید.  باید توجه داشت که مدت زمان اعتبار ویزای کار در کشور عمان ۲ سال بوده و پس از آن مجدد می بایست آن را تمدید نمایید. از نکات مهم دیگر آن است که در اکثر مراکز درمانی عمان برای کار درمان و خانواده‌های آنها، بیمه پزشکی رایگان قرار داده شده و نیز امکان سفر رایگان به ایران را نیز برای یک الی دو بار خواهید داشت. 
 از آنجایی که کشور عمان یکی از مهمترین کشورهای خاورمیانه است و شرایط مطلوبی برای کار مامایی دارد، گزینه مناسبی برای مهاجرت متقاضیان در رشته تحصیلی مامایی به حساب می آید.

 فنلاند

 فنلاند از کشورهای پیشرفته حوزه اسکاندیناوی است و متقاضیان بسیاری برای کار از کشورهای مختلف دارد. در کشور فنلاند سطح استانداردهای زندگی بسیار بالا بوده و افراد متخصص در صورت داشتن شرایط لازم می توانند به این کشور مهاجرت نمایند.
 رشته مامایی و پرستاری جزو مشاغل مورد نیاز فنلاند است. زیرا از نیروی کافی در این زمینه برخوردار نمی باشد و به همین جهت شانس بالایی برای متقاضیان دراین رشته وجود دارد.
 متقاضیان برای اخذ ویزای کاری در رشته مامایی باید یکسری مدارک لازم را تهیه کرده و سپس ویزای کار را دریافت نمایند. همچنین می بایست مدرک تحصیلی خود را ترجمه و معادل سازی کرده تا بتوانند در کشور فنلاند آن را ارزش گذاری کنند.
نکته مهم در رابطه با ویزای کاری فنلاند آن است که باید قبل از ورود به این کشور زبان فنلاندی را یاد بگیرید. و اما حقوق ماماها و پرستارها در فنلاند بالا بوده و میزان حقوق به تجربه و سابقه کاری افراد بستگی دارد. هرچه سابقه کاری بیشتری داشته باشید، حقوق بیشتری نیز دریافت خواهید کرد.
متقاضیان پس از طی کردن مراحل اخذ ویزای کار مامایی، در کشور فنلاند باید یک دوره آموزشی را سپری کرده و سپس در مراکز درمانی مشغول به کار شوند.

سوئد

یکی دیگر از کشورهای پیشرفته با کیفیت بالای رفاه اجتماعی و سطح زندگی، کشور سوئد است که نیاز زیادی به ماما و پرستار دارد. این کشور در ۲۱ رشته حوزه بهداشت و درمان با کمبود نیرو مواجه بوده که از آن جمله رشته مامایی است.
مامایی یکی از رشته های ضروری مورد نیاز سوئد می باشد و افرادی که موفق به اخذ ویزای کاری سوئد در رشته مامایی می‌شوند، از حقوق بالایی نیز برخوردار هستند.
 نکته مهم آن است که از شروط لازم برای مهاجرت از طریق رشته مامایی به سوئد، آگاهی به زبان سوئدی است. زیرا کادر درمانی که با مردم سر و کار دارند، باید به زبان عمومی آن کشور مسلط باشند. گرچه کشور سوئد برای افرادی که در کادر درمانی پذیرفته شده و ویزا دریافت کرده‌اند، خود دوره زبان سوئدی برگزار می کند.
 متقاضیان پس از اخذ ویزای مربوطه می بایست در یکسری دوره‌های آموزشی شرکت کرده و نمره مورد نیاز را کسب کنند تا بتوانند در مراکز درمانی و کلینیک ها و بیمارستان ها فعالیت خود را شروع نمایند.
 شرکت در دوره زبان سوئدی امکان دریافت کارت اقامت را برای شما فراهم کرده و خانواده شما نیز از طریق ویزای همراه می توانند به شما ملحق شوند.
 همچنین گذراندن دوره زبان سوئدی در رشته مامایی این امکان را برای شما فراهم می کند که در دانشگاه های سوئد به ادامه تحصیل بپردازید. پس از ۴ سال اقامت در کشور سوئد نیز می‌توانید اقامت دائم آن را دریافت نمایید.

 نروژ

 از دیگر کشورهای پیشرفته حوزه اسکاندیناوی که گزینه مناسبی برای مهاجرت برای کار و تحصیل در رشته مامایی می باشد، کشور نروژ است. متقاضیان برای اخذ ویزای کار در رشته مامایی باید دارای دو عامل مهم باشند. در وهله اول داشتن پیشنهاد شغلی و سپس توانایی تامین مالی خود.
 همچنین متقاضیان پس از اخذ ویزای کاری نروژ در رشته مامایی باید با گذراندن دوره هایی از شرایط و عملکرد سیستم مراقبت بهداشتی این کشور آگاهی یابند تا در نهایت بتوانند وارد سیستم کار شوند.
 

استرالیا

 استرالیا یکی دیگر از مقاصد همیشگی پرستاران و ماماها بوده و هر ساله متقاضیان زیادی به خود اختصاص داده است. در حال حاضر شرایط جدید و آسان پذیرش رشته های پرستاری و مامایی در استرالیا، زمینه را برای اخذ ویزای کاری این کشور راحت تر کرده است.
 متقاضیان می بایست دارای مدرک مامایی یا پرستاری سکشن یک باشند. همچنین دارای حداقل ۳ سال سابقه کاری به همراه مدرک زبان آیلتس با حداقل نمره ۷. علاوه بر این باید مدارک مورد نیاز دیگر را نیز تهیه و تکمیل نمایند.
 سپس حدود ۵ الی ۶ ماه برای اعلام نتیجه ارزیابی اولیه زمان لازم است و پس از آن در صورت قبولی باید در دوره بریجینگ پروگرام به مدت دو ماه شرکت کنند.
 با گذراندن دوره تئوری و عملی این دوره که دوره عملی آن در استرالیا خواهد بود، به شما ویزای موقت داده می شود و پس از اتمام کلاس ها، رجیستر خواهید شد و در نهایت می توانید برای اخذ ویزای دائم اقدام نمایید.

کد خبر 541419

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha