مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۹
۰ نفر

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با تأکید بر احیای سنت برگزاری روضه‌های خانگی در ایام محرم امسال گفت: همه به پویش «هر خانه یک حسینیه» بپیوندیم.

همايش

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، حجت الاسلام سعید مهدوی در همایش طلایه داران روضه‌های خانگی ویژه بانوان مداح در سالن ولایت تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به برکات و اثرات روضه امام حسین (ع) اظهار کرد: بر اساس روایات نقل شده از ائمه معصوم (ع) تعظیم شعائر و بزرگداشت عزاداری امام حسین (ع) از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

وی به نقش مهم بانوان در این زمینه به ویژه ترویج روضه‌های خانگی اشاره و تصریح کرد: نخستین روضه خانگی در تاریخ اسلام توسط حضرت فاطمه زهرا (س) و در فراق پیامبر گرامی اسلام (ص) برگزار شد که تأثیرات فراوانی در جامعه اسلامی و هراس طاغوتیان داشت به گونه‌ای که به بهانه ایجاد مزاحمت برای مردم سبب شدند تا حضرت علی (ع) برای جلوگیری از آسیب به حضرت فاطمه زهرا و سو استفاده دشمنان بیت الاحزان را برای ایشان در خارج مدینه ایجاد کند.

حجت الاسلام مهدوی روضه‌های حضرت فاطمه زهرا را دشمن سوز و طاغوت برانداز توصیف کرد و ادامه داد: امروز شاهد هستیم عده‌ای طاغوت صفت به بهانه شیوع ویروس کرونا برگزاری مراسم عزاداری امام حسین (ع) را برای سلامت مردم خطرناک می‌دانند خواستار تعطیلی آن هستند.

وی افزود: می‌توانیم با احیای روضه‌های خانگی محدود به اعضای خانواده و با ترویج پویش «هر خانه یک حسینیه» در ایام محرم به یاری مدافعان سلامت بشتابیم.

کد خبر 541254

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha