تعداد مبتلایان به بیماری کووید۱۹ در سراسر جهان به بیش از ۲۱ میلیون و ۸۵۲ هزار نفر رسید و شمار مرگ‌های ناشی از این بیماری همه‌گیر بیش از ۷۷۳ هزار نفر ثبت شد.

كرونا

به گزارش همشهری آنلاین، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران گفت: تاکنون ۳۴۵ هزار و ۴۵۰ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۶۵ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان‌باختگان این بیماری به ۱۹ هزار و ۸۰۴ نفر رسید.

سیما لاری درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس گفت: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر ۲۷مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۲۴۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۲۵۵ مورد بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۴۵ هزار و ۴۵۰ رسید.

وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۶۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری تاکنون به ۱۹ هزار و ۸۰۴ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران گفت: تاکنون ۲۹۹ هزار و ۱۵۷ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۷۷۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون ۲ میلیون و ۸۸۷ هزار و ۹۳۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری با اعلام این‌که ۲۶ استان در وضعیت قرمز یا هشدار کرونا هستند، افزود: استان‌های مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

اینفوگرافیک | شیب قربانیان کرونا در ایران دوباره افزایشی شد | افزایش آمار بیماران بستری شده

  • لبنان؛ افزایش چشمگیر شمار مبتلایان به کرونا در سایه پیامدهای بهداشتی انفجار بیروت

روزهای اخیر و در اثر پیامدهای ناشی از انفجار مهیب بندر بیروت٬ شمار مبتلایان به کرونا در لبنان به شکل چشمگیری در حال افزایش است. به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه خبری العهد، وزارت بهداشت لبنان اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته با افزایش چشمگیر شمار مبتلایان به کرونا در این کشور ۴۳۹ مورد جدید ابتلا و ۶ مورد مرگ و میر ثبت شده است.

بر این اساس آمار کل مبتلایان به کووید ۱۹ در لبنان به ۸۸۸۱ نفر و جان‌باختگان به ۱۰۳ مورد رسید. همچنین تاکنون ۴۰۷ نفر از کارکنان بخش بهداشت نیز به این ویروس مبتلا شده‌اند.

وزارت بهداشت لبنان اعلام کردکه در خلال ۲۴ ساعت گذشته ۶۳۶۴ تست کرونا انجام شده که ۴۷۳۹ مورد داخلی و ۱۶۲۵ مورد در فرودگاه بوده است.

پس از انفجار مهیب بندر بیروت در ۴ آگوست ۲۰۲۰ (۱۴ مرداد)که بیش از ۱۷۰ کشته و ۶۰۰۰ زخمی برجای گذاشت و چند صد هزار نفر را آواره کرد٬ بخش بهداشت این کشور دچار آسیب شده و رسیدگی به بیماران و مجروحین نیز با کیفیت بالا امکان‌پذیر نیست؛ بنابراین افزایش شمار مبتلایان به کرونا در این شرایط طبیعی به نظر می‌رسد.

پیش از این نیز «حمد حسن» وزیر بهداشت لبنان درخصوص افزایش شمار مبتلایان به کرونا در اثر پیامدهای ناشی از انفجار بیروت ابراز نگرانی کرده بود.

منبع: ایرنا

کد خبر 541234

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha