مشاور امنیت ملی کاخ سفید دلیل این کشور را برای عدم پذیرش دعوت رئیس‌جمهور روسیه به مشارکت در نشستی با حضور ایران را توضیح داد.

رابرت اوبراین

 به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا  هفته نامه نیوزویک نوشت، رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در گفت‌وگو با شبکه ان.بی.سی درباره پیشنهاد ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه برای برگزاری نشستی با حضور اعضای دائمی شورای امنیت سازمان ملل (P5) همچنین ایران و آلمان {  پوتین خواستار نشست آنلاین شورای امنیت با مشارکت ایران و آلمان شد }گفت: ما تا پیش از انتخابات نشستی با پوتین نخواهیم داشت. چیزی که پوتین پیشنهاد کرده است برگزاری نشستی با حضور P5 و آلمان برای تلاش در جهت زورگویی به آمریکا است.

اوبراین در پاسخ به این سوال که بنابراین آمریکا کاری با این نشست ندارد، گفت: نه، ما آن را رد کرده ایم و موضوع فقط روسیه نیست. چیزی که روس‌ها پیشنهاد می کنند نشستی با حضور روسیه، آلمان، ایران و دیگر اعضای P5 برای زورگویی به آمریکا در جهت بازگشت به توافق وحشتناک برجام(توافق هسته ای)است.

بر اساس این گزارش، اظهارات اوبراین در پی این مطرح می شود که پیش از این دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا نیز گفته بود احتمال دارد پیش از انتخابات  آمریکا در نشست شرکت نکند.

کد خبر 541052

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • معین IR ۰۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    7 6
    اینقدر پیش از انتخابات و پس از انتخابات میکنند که واهمه و ترس از شکست در آن را میتوان در رفتار و کردار ترامپ و اطرافیانش ب وضوح دید. ب هر روی ایشاا... با برگزاری إنتخابات، پروندۀ این پرزیدنت گستاخ و دارو دستهٔ مکٙارش واس همیشه بسته شه و دنیا روی آرامش رو بخودش ببینه!! گرچه اکنون اعراب و شیوخ مرفه حاشیه نشین خلیج فارس اینروزا با این گند و خوش خدمتی هاشون ب صهیونیست‌ها، قراره مشکلات و اتفاقات جدیدی رو رقم بزنه. که فقط باید منتظر موند