استاندار تهران گفت: درحال‌حاضر وضعیت تهران به لحاظ مرگ و میر و بستری ناشی از ابتلا به کرونا، از میانگین سایر استان‌های کشور پایین‌تر است.

کرونا زندگی

استاندار تهران با اشاره به وضعیت مدیریت بیماری کرونا در استان تهران از تخصیص ۱۸۰ میلیارد تومانی اعتبارات ارزش افزوده شهرستان‌های استان به موضوع بهداشت و درمان خبر داد و گفت: در ابتدای شیوع کرونا بیمارستان های تهران فاقد دستگاه اکسیژن بودند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، انوشیروان محسنی بندپی امروز در نشست مشترک با رئیس و اعضای مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: در ابتدای شیوع بیماری کرونا در استان تهران بیمارستان‌های این استان و همچنین شهر تهران فاقد دستگاه های اکسیژن ساز بودند. با تخصیص ۱۸۰ میلیارد تومان از اعتبارات ارزش افزوده شهرستان‌های استان توانستیم در پیک بیماری کرونا عملکرد مطلوبی ارائه کنیم.

وی ادامه داد: از زمان شیوع کرونا در کشور تاکنون ۷۵۰ هزار نفر بیکار شدند که ۱۶۰ هزار نفر آنها در تهران از بیمه بیکاری بهره‌مند شده‌اند. ضمن اینکه اجازه ندادیم هیچ واحد تولیدی تعطیل شود و همچنان از واحدهای خدماتی و تولیدی در این زمینه حمایت می کنیم.

محسنی بندپی در بخش دیگری از صحبت های خود به عملکرد استان تهران در حوزه تولید و اقتصاد اشاره کرد و گفت: در عملیاتی کردن شعار سال مهم ترین راهبرد ما در استان تهران تأمین زیرساخت های شهرک های صنعتی از جمله احداث ۵ پست برق فشار قوی و همچنین تخصیص پساب این شهرک ها است. همچنین در توسعه خطوط حمل و نقل ریلی اقدامات خوبی صورت گرفته؛ بطوریکه قطار حومه ای پاکدشت، قرچک، ورامین ،پیشوا به گرمسار در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.

استاندار تهران در بخش دیگری از صحبت‌هایش به جمعیت حاشیه‌نشین تهران اشاره کرد و گفت: ۲۳ درصد از جمعیت حاشیه‌نشین ساکن در بافت های ناکارآمد شهری کشور در استان تهران سکونت دارند و حدود ۲۲ درصد از آسیب های اجتماعی در کشور در استان تهران است که سرریز آسیب های اجتماعی کشور است. ۸۷ هزار میلیارد تومان معادل ۵۳ درصد درآمد مالیاتی کشور از استان تهران تأمین می شود، اما متأسفانه بودجه عمرانی متناسب با جمعیت و ظرفیت های استان تخصیص نمی یابد.

کد خبر 540743

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha