دانش‌آموزان پایه اول خراسان جنوبی با رویکرد آموزشی ترکیبی و با درنظرگرفتن سه سناریو براساس وضعیت شیوع کرونا در شهرستان‌ها، آموزش خود را آغاز خواهند کرد.

دانش‌آموز

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به دستورالعمل بازگشایی مدارس، اظهار کرد: رویکرد ما برای آموزش رویکرد ترکیبی است.

محمد زمانی با بیان این‌که از ۱۵ شهریورماه مدارس بازگشایی می‌شوند، افزود: پیش‌بینی‌های لازم برای برگزاری جشن غنچه‌ها و شکوفه‌ها در ۱۳ شهریورماه انجام شده است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان این‌که حدود ۱۷ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز کلاس اولی امسال راهی مدرسه می‌شوند، تصریح کرد: در مورد حضور دانش‌آموزان و آموزش متناسب با سه وضعیت سفید، زرد و قرمز تصمیم‌گیری خواهد شد.

در وضعیت سفید رویکرد آموزش ترکیبی با محوریت آموزش حضوری بوده و از ظرفیت فضای مجازی به‌ویژه شبکه شاد و شبکه آموزشی دانش‌آموزان در هر سه حالت و وضعیت قطعا استفاده خواهد کرد.

در وضعیت زرد رویکرد ترکیبی با محوریت حضور کودکان پیش دبستانی و پایه اول را خواهیم داشت و در این وضعیت، حضور دانش‌آموزان سه روز در هفته با نصف ظرفیت کلاس خواهد بود.

آموزگاران در پایه اول شش روز در هفته کار خواهند کرد، سه روز حضوری و مابقی در فضای مجازی هدایت و نظارت آموزشی را برعهده دارند. در این وضعیت حضور و همکاری اولیا بسیار بااهمیت است که یکی از والدین با تدبیر انجمن اولیا و مربیان هر مدرسه، به عنوان همیار معلم در کلاس حضور خواهد داشت.

زمانی با بیان این‌که در وضعیت قرمز رویکرد ما آموزش ترکیبی با محوریت آموزش غیرحضوری یا مجازی است، تصریح کرد: در این وضعیت دانش‌آموزان پایه اول و پیش دبستانی با نصف ظرفیت کلاس و مدت دو روز در هفته در مدرسه حضور خواهند داشت و مابقی فرایند آموزش از طریق شبکه شادادامه خواهد داشت.

نقش والدین در این وضعیت بسیار موثر است و یکی از اولیا نقش همیار معلم در کلاس را خواهد داشت، اولیا نگرانی نداشته باشند؛ برنامه‌ریزی‌های خاصی برای آموزش کودکان، نظارت بر آموزش و به‌ویژه سلامت کودکان که در اولویت است، انجام گرفته است.

پیش دبستانی را جدی بگیرید

زمانی با اشاره به رعایت پروتکل‌های بهداشتی به کمک مدیران مدرسه، اظهار کرد: پیش دبستانی دوره رسمی و اختیاری است و از اولیا تقاضا داریم در وقت تعیین شده نسبت به ثبت‌نام نوآموزان پیش دبستانی اقدام کنند.

در پیش دبستانی‌ها نیز تمام شرایطی که موجبات سلامتی نوآموزان را فراهم کند تعیین شده و نظارت کافی برای رعایت پروتکل‌ها صورت خواهد پذیرفت. آنچه در دوره پیش دبستانی و پایه اول مهم بوده، همراهی تنگاتنگ اولیا با مدرسه است، باتوجه به کاهش ساعات حضور نوآموزان در مدرسه طبیعتا مسئولیت والدین نسبت به سرنوشت کودکان در مسائل آموزشی و تربیتی بیشتر خواهد بود.

زمانی ادامه داد: آموزش پیش دبستانی، بنیان و مقدمه خوب برای ارتقای شاخص‌های پیشرفت تحصیلی در پایه اول ابتدایی اسیت که والدین باید توجه لازم را داشته باشند.

وی افزود: آموزش در پایه‌های دوم تا ششم در سال جاری تفاوت‌های جزئی دارد و تمام پایه‌ها با نصف ظرفیت شروع به کار خواهند کرد و در وضعیت سفید در کلاس‌های درس حضور خواهند داشت.

زمانی با بیان این‌که در وضعیت زرد دانش‌آموزان دو روز در هفته در مدرسه حضور خواهند داشت و در وضعیت قرمز، آموزش‌ها به صورت غیرحضوری خواهد بود، تصریح کرد: ظرفیت شبکه شاد، یک ظرفیت بسیار مهم و تاثیرگذار است و وزارت آموزش و پرورش با استفاده از کارشناسان مجرب از دانشگاه‌های مطرح کشور این شبکه را راه‌اندازی کرده است.

این شبکه ظرفیت بسیار بالایی برای آموزش است که به مدد کرونا به آن دست یافتیم، تمام اشکالات جزئی و کلی شبکه شاد مرتبا به مرکز فناوری وزارت انعکاس داده می‌شود و متناسب با نیاز بروزرسانی می‌شود.

حل مشکلات زیرساختی اینترنتی در مناطق محروم

وی از فراهم کردن زیرساخت‌های آموزشی در مناطق محروم استان خراسان جنوبی گفت و ادامه داد: در مناطق محروم عزم ملی آغاز شده و وزارت ارتباطات در این راستا همکاری تنگاتنگی با وزارت آموزش و پرورش دارد. اکنون از ۱۱۹۶ مدرسه روستایی، ۵۵۷ مدرسه امکان اتصال به ADSL دارند.

کد خبر 540708

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha