یکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۵
۰ نفر

بازار سرمایه حالا رخت قرمز را از تن بیرون نمی‌آورد. دیروز ۲۵ مرداد ماه بورس با عقب‌نشینی ۷۲ هزار واحدی روی دیگر خود را به سرمایه‌گذاران نشان داد.

بورس

 به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرآنلاین، بازار سرمایه با ریزش قابل توجه همراه شد و بسیاری معتقدند فاز بازار سرمایه همچنان منفی خواهد بود.

 حمید میرمعینی، کارشناس بازار سرمایه، در این خصوص می‌گوید: بازار سرمایه به سمت جذاب شدن قیمت‌ها در حال حرکت است و با رسیدن به این سطح جذاب بی‌تردید دوباره ورود نقدینگی به بورس آغاز می‌شود اما این خبر همان‌قدر که برای سرمایه‌گذاران خوب است برای سفته‌بازان منفی است.

وی با اشاره به اینکه وقتی شاخص از مرز روانی دو میلیون واحد عبور کرد بسیاری از کارشناسان ریزش قیمت را پیش‌بینی کردند، ادامه داد: معلوم بود این مقطع مقاومت نقطه‌ای اساسی است و قیمت سهم‌ها را نه داده‌های اقتصادی تایید می‌کرد و نه عوامل بنیادینی که در رشد شاخص موثر بودند از این رو عقب‌نشینی شاخص از این مرز روانی آغاز شد و من معتقدم در روزهای آتی نیز این وضعیت ادامه می‌یابد.

میرمعینی تاکید کرد: باید در نظر داشت با رسیدن قیمت‌ها به مرحله قیمت جذاب شرایط دستخوش تغییر می‌شود اما شاید برای برخی تلخ باشد که بگویم این ریزش حتی ممکن است بیت تا سی درصدی باشد اما در نهایت هر چه اصلاح در این مرحله عمیق‌تر باشد، در مرحله آتی روند رشد محکم‌تر خواهد بود پس می‌بینید که این وضعیت به ضرر سفته‌بازان و به سود سرمایه‌گذاران است.

 این کارشناس با اشاره به اینکه در سال ۹۹ پارادایم حاکم بر بورس از سرمایه‌محوری به سودمحوری تغییر کرد، گفت: بازار سرمایه باز هم به مدار رشد باز می‌گردد اما بعید می‌دانم این اتفاق در روزهای آتی رخ دهد اما در نهایت رشد بازار سرمایه از طلا، سکه، ارز و مسکن بیشتر خواهد بود.

 وی در پاسخ به این سؤال که عوامل بنیادین رشد بازار سرمایه چه بود که در شرایط کنونی تغییر ماهیت داده است، گفت: یک نکته مهم بازار ارز است؛ چشم‌انداز آتی نوسانی جدی در بازار ارز را نشان نمی‌دهد پس با توجه به ثبات نسبی دلار قیمت‌ها دیگر چندان از این مولفه برای افزایش تاثیر نمی گیرند.

 او ادامه داد: حمایت دولت از بازار سرمایه از طریق عرضه سهام شرکت‌ها و فروش دارایی‌ها موثر بود و در عین حال بحث تجدید ارزیابی دارایی‌ها به استناد رشد تورم و افزایش قیمت دلار جوی افزایشی را بر بازار حاکم کرد.

این تحلیلگر بازار سرمایه گفت: در عین حال ورود صندوق‌های قابل معامله یا EFT‌ها هرچند در تاثیر اقتصادی چندانی نداشت اما جو مثبتی را ایجاد می‌کرد اما عدم عرضه دارا دوم خود تاثیری منفی را به همراه داشت.

 میرمعینی توصیه کرد در شرایط کنونی سهامداران به سرمایه‌گذاری و نه کسب سود بیندیشند و بدانند اصلاح بازار در نهایت مسیر حرکت آتی را هموار می‌کند.

کد خبر 540634

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha