مدت‌هاست آنتن‌دهی و اینترنت ضعیف تلفن همراه به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های اهالی زنجان تبدیل شده اما مسئولان برای رسیدگی به این معضل گوش شنوا ندارند.

تلفن همراه

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از تسنیم، آنتن‌دهی ضعیف، قطعی و نبود اینترنت تلفن همراه همواره در شهرها و روستاهای استان زنجان، سال‌هاست به یکی از مهم‌ترین گله‌مندی‌های مردم از مسئولان تبدیل شده است. مردم به اجبار برای تماس تلفنی و مکالمه باید به مرتفع‌ترین نقاط و پشت بام‌ها مراجعه کنند که این امر علاوه بر داشتن خطرات فراوان، باز هم نمی‌تواند مشکل نبود آنتن‌دهی را حل کند.

همچنین با این‌که برخی از مسیرهای جاده‌ای استان زنجان ترانزیت بوده و آنتن‌دهی و داشتن اینترنت نسل ۳ و ۴ در این مناطق یکی از مهمترین نیازهاست، اما در عمل این مناطق و بسیاری از نقاط گردشگری از این نعمت بی‌بهره هستند.

مشکل امدادرسانی در ایجرود

فرماندار ایجرود اظهار کرد: در این شهرستان آنتن‌دهی گوشی موبایل و اینترنت بسیار ضعیف است و تمام روستاها و شهرها سال‌هاست با این مشکل مواجه هستند.

باب‌الله فتحی افزود: در مناطق و مسیرهای حادثه‌خیز، نبود اینترنت و آنتن گوشی به یکی از مهم‌ترین مسائل در این منطقه تبدیل شده است؛ در صورت بروز حادثه اطلاع‌رسانی با مشکل مواجه می‌شود و امدادرسانی دیرتر انجام می‌گیرد.

وی با بیان این‌که فعالیت‌هایی در خصوص رفع مشکل اینترنت و آنتن‌دهی در سطح این شهرستان انجام گرفته است، عنوان کرد: با وجود این اقدامات، تاکنون این مشکل مرتفع نشده و به وضعیت مطلوب نرسیده است.

فرماندار ایجرود ادامه داد: اگر قرار باشد دوباره سامانه شاد فعال شود و دانش‌آموزان به صورت مجازی آموزش‌های لازم را ببینند، عملاً بیش از ۸۰ درصد دانش‌آموزان شهرستان ایجرود از این آموزش‌ها محروم خواهند شد.

فتحی با بیان این‌که بیش از ۸۰ درصد روستاهای این شهرستان با نبود آنتن موبایل و اینترنت پرسرعت مواجه‌اند، اظهار کرد: حتی شهرها و روستاهایی که به اینترنت پرسرعت مجهز هستند نیز نمی‌توانند به صورت مطلوب از این امکانات بهره لازم را ببرند.

ضعف اینترنت در بخش مرکزی

بخشدار مرکزی زنجان نیز با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ درصد روستاهای بخش مرکزی زنجان از اینترنت پرسرعت بی‌بهره هستند، گفت: نمی‌توان ادعا کرد روستاهایی که اینترنت پرسرعت دارند هم از این امکانات به طور مطلوب استفاده می‌کنند.

کاوه حقیقی افزود: در روستاهایی که مشکل اینترنت حل می‌شود، مشکل نبود آنتن‌دهی همچنان با قدرت باقی می‌ماند یا در برخی از روستاها با وجود آنتن‌دهی مناسب دسترسی به اینترنت تلفن همراه به سختی انجام می‌گیرد. با این حال حتی بودن یا نبودن اینترنت پرسرعت برای مردم بی‌معنی شده است.

وی با بیان اینکه مخابرات استان برنامه‌ریزی کرده بود تا تمام روستاهای این بخش تا پایان سال ۹۸ از اینترنت ۲ جی استفاده کنند اما عملی نشد، اضافه کرد: روستاهایی که از دکل مخابرات فاصله بیش‌تری دارند با معضلات فراوانی روبه‌رو هستند.

به گفته بخشدار مرکزی زنجان، زمانی که از شهر چند کیلومتر فاصله گرفته می‌شود اینترنت و آنتن‌دهی موبایل به نهایت ضعف خود می‌رسد و با بررسی‌هایی که انجام می‌گیرد عنوان می‌شود که در حال انجام اقدامات مربوط به رفع مشکل اینترنت هستند، اما عملاً تا به امروز هیچ اقدام تاثیرگذاری رخ نداده است.

دسترسی ۵۰ درصد روستاها به اینترنت

بخشدار زنجانرود نیز با انتقاد از این‌که اینترنت در روستاهای بخش زنجانرود به شدت ضعیف است اظهار کرد: ۵۰ درصد روستاهای این بخش اینترنت ندارند.

حسین ولی‌بیگلوئی افزود: حتی روستاهایی که ادعا می‌شود به اینترنت پرسرعت متصل هستند، تنها ۱۰ درصد از آن‌ها دسترسی به اینترنت ۴ جی دارند.

وی با اشاره به این‌که ۴۰ درصد روستاهای این بخش دارای اینترنت ۲ جی هستند گفت: بود و نبود این اینترنت در منطقه فرقی برای اهالی ندارد، زیرا عملاً  کارساز نیست و نمی‌تواند دسترسی مطلوب را فراهم کند.

به نظرمی‌رسد مشکل نبود اینترنت و آنتن‌دهی تلفن همراه تنها به یک منطقه خاص در استان زنجان خلاصه نمی‌شود و مسئولان باید هرچه سریع‌تر برای رفع این مشکل اقدام کنند.

کد خبر 540398

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha