«مسعود مصاحب» بازرگان ایرانی- اتریشی بود که با سرویس جاسوسی آلمان همکاری می‌کرد. اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری خود از محکومیت ۱۰ ساله او خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اعتماد، سه‌شنبه بیست و یکم مردادماهی که گذشت سخنگوی دستگاه قضایی در سی‌ویکمین نشست خبری‌اش از ۵ مورد دستگیری در وزارت امور خارجه، صنایع و شرکت‌های قطعات و پشتیبانی‌کننده حوزه انرژی، وزارت دفاع و سازمان انرژی اتمی خبر داد.

غلامحسین اسماعیلی در همین راستا با اعلام قطعی شدن محکومیت ۲ نفر از این جاسوسان گفت: «مسعود مصاحب» که در قالب دبیرکل انجمن دوستی ایران و اتریش با سرویس موساد و آلمان مبادرت به جاسوسی می‌کرد، ۱۰ سال حبس گرفته و حکمش قطعی است. حالا نوبت به صداوسیما بود که پا به میدان بگذارد و اعترافات مصاحب را پخش کند. 

در همین راستا اخبار شبکه دوی سیمای ملی ویدیویی ۶ دقیقه‌ای با عنوان «جاسوسی پشت‌نقاب تجارت» پخش کرد. 

به نظر می‌رسد که این ویدیو، در واکنش به خبری است که خبرگزاری دویچه وله - که در نریشن صداوسیما نیز خبرگزاری دولتی آلمان معرفی شد - بعد از اعلام محکومیت مصاحب از سوی سخنگوی قوه قضاییه منتشر کرد. این خبرگزاری در خبری با عنوان «۱۰ سال زندان برای دبیرکل انجمن اتریش و ایران» مدعی شد که ایران در شرایطی این فرد را به ۱۰ سال حبس محکوم کرده که سند و مدرکی در این باره ارایه نکرده است و دولت اتریش هم در تلاش برای آزادی اوست.

صداوسیما ابتدای این ویدیو به این خبر اشاره کرده و در ادامه آن پاسخ‌هایی مطرح کرده و آورده است که مسعود مصاحب که درباره ایران جاسوسی کرده، به کشوری که تابعت دوم آن است؛ یعنی اتریش هم خیانت کرده و اطلاعاتی درباره آن را دراختیار آلمانی‌ها قرار داده است.  

کد خبر 540280

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha