شمار موارد مرگ‌های ناشی از کروناویروس جدید در جهان از ۷۵۰۰۰۰ مورد گذشت و نیمی از این مرگ‌ومیرها در چهار کشور آمریکا، برزیل، مکزیک و هند رخ داده است.

Spain

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، بر اساس آخرین ارقام دانشگاه جانز هاپکینز آمریکا در روز  جمعه ۲۴ مرداد با ۱۶۶۱۱۸ مورد، برزیل با ۱۰۴۲۰۱ مورد، مکزیک با ۵۴۶۶۶ مورد و هند با ۴۷۰۳۳ مورد مرگ ناشی از کووید-۱۹ در رده‌های اول تا چهارم از لحاظ شمار تلفات قرا ردارند.

فرانسه با گزارش ۲۶۶۹ مورد عفونت کروناویروس در ۲۴ ساعت گذشته به نقطه اوج جدید در شمار موارد عفونت پس از برداشته شدن قرنطینه عمومی در این کشور رسیده است و برای دومین روز متوالی رکورد به جای گذاشت. رقم کلی عفونت‌های کروناویروس در این کشور به ۲۰۹۳۶۵ مورد رسیده است.

اسپانیا نیز شاهد اوج‌گیری دوباره موارد کروناویروس بوده است. اسپانیا در ماه مه (اوائل اردیبهشت) بزرگترین بیمارستان موقتی این کشرو را که به طور شتابزرده در مرکز همایش‌های مادرید برپا شده بود، تعطیل کرد و نقطه عطفی که نشانه‌ای از پایان یکی از مرگبارترین مبارزه‌ها با کووید-۱۹ در اروپا بود.

کمتر از چهار ماه بعد، ارتش اسپانیا دوباره مامور شده یک بیمارستان صحرایی این بار در شهر شمال شرقی زاراگوزا بسازد و این کشور دوباره به یکی از بالاترین میزان‌های عفونت‌ کروناویروس در میان کشورهای اروپای غربی رسیده است.

در حالیکه حدود هشت هفته از خارج شدن اسپانیا از یکی از سختگیرانه‌ترین قرنطینه‌ها در اروپا می‌گذرد، افزایش موارد کرونا در مناطق شمال شرقی و مرکزی در سپانیا باعث شده است این کشور بیشترین میزان موارد ثابت‌شده بیماری در اروپا را داشته باشد.

میزان عفونت‌های ۱۴ روز در اسپانیا به حد ۱۰۰ مورد در هر  ۱۰۰۰۰۰ هزار نفر جمعیت رسیده است- که در رده دوم پس از لوکزامبورگ و بسیار بیشتر از میزان ۳۲ مورد در هر ۱۰۰۰۰۰ نفر در فرانسه و ۸.۲ مورد در هر ۱۰۰۰۰۰ نفر در ایتالیا است.

اسپانیا روز جمعه دستور داد باشگاه‌های شبانه و سایر محل‌های که تا دیروقت شب باز می‌مانند، تعطیل شوند و سیگار کشیدن را در همه مکان‌های عمومی در اسپانیا ممنوع کرد.

آلمان روز جمعه ۱۴۴۹ مورد جدید کووید-۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته گزارش کرد و شمار موارد کل عفونت در این کشور به ۲۲۱۴۱۳ مورد رسید. بر اساس گزارش انستیتو کخ برلین ۱۴ مرگ جدید ناشی از کرونا هم در ۲۴ ساعت گذشته رخ داده است.

یونان که با افزایش دوباره موارد عفونت کووید-۱۹ روبرو شده است، روز جمعه گردهمایی عمومی بالای ۵۰ نفر را به طور موقت ممنوع کرد و به رستوران‌ها و کافه‌ها در آتن و نواحی دیگر دستور داد در نیمه شب تعطیل کنند.

کد خبر 540206

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha