با انتشار رمان «خورشید نیمه‌شب» جدیدترین اثر «استفنی مِیِر» در قالب مجموعه کتاب‌های «گرگ و میش»، ظرف یک هفته یک میلیون نسخه از این کتاب به فروش رفت.

استفنی مایر

به گزارش همشهری آنلاین، ایسنا به نقل از گاردین نوشت:  با این‌که ۱۵ سال از انتشار نخستین جلد از مجموعه‌ کتاب‌های «گرگ و میش» اثر «استفنی میر» می‌گذرد، جدیدترین اثر این مجموعه که اخیرا با عنوان «خورشید نیمه‌شب» به چاپ رسید با استقبال چشمگیر مخاطبان مواجه شد و ظرف یک هفته بیش از یک میلیون نسخه‌ از فرمت‌های مختلف این کتاب در آمریکای شمالی به فروش رفت.

این کتاب که داستان «گرگ و میش» را این‌بار از زبان «ادوارد کالن» روایت می‌کند، در بریتانیا نیز مورد توجه قرار گرفت و ۶۲۴۶۰ نسخه از فرمت جلد سخت این رمان به فروش رفت و در رتبه نخست پرفروش‌های بریتانیا قرار گرفت.

به گزارش «هالیوود ریپورتر»، این کتاب در رتبه نخست فهرست پرفروش‌های برزیل و آلمان و همچنین در رتبه دوم پرفروش‌های فرانسه قرار دارد.

«میر» ۱۲ سال پیش هنگامی که بخشی از داستان این رمان لو رفت اعلام کرده بود از نوشتن آن منصرف شده است. او در آن زمان لو رفتن اینترنتی رمان «خورشید نیمه‌شب» را نقض شدید حقوقش به عنوان یک نویسنده عنوان کرده بود.

این نویسنده در سال ۲۰۱۳ نیز اعلام کرده بود هرگز هیچ نسخه جدیدی برای مجموعه «گرگ و میش» نمی‌نویسد و نهایتا چند پاراگراف درباره شخصیت‌هایی که کشته‌شده‌اند در وبلاگ شخصی‌اش خواهد نوشت.

اما «مِیِر» روز دوشنبه اعلام کرد دو کتاب دیگر نیز برای این مجموعه خواهد نوشت.

چهار کتاب اول این مجموعه بین سال‌های ۲۰۰۵ و ۲۰۰۸ منتشر شدند و در مجموع بیش از ۱۰۰ میلیون نسخه از این کتاب‌ها در سراسر جهان به فروش رفت.

تاکنون پنج فیلم سینمایی نیز با اقتباس از این رمان‌ها ساخته شده است.

کد خبر 540145

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha