مجموع نظرات: ۰
جمعه ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۸
۰ نفر

مدیر کل مدیریت بحران استانداری گیلان از خسارت ۶۰ میلیارد تومانی به بخش کشاورزی و راه‌های استان به دلیل بارش‌های شدید اخیر خبر داد.

خسارت به کشاورزی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از  ایرنا، امیر مرادی جمعه ۲۴ مرداد بیان کرد: بیشترین خسارت‌ها ناشی از بارش شدید باران در استان به بخش کشاورزی واردشده است، از ۶۰ میلیارد تومان خسارات برآورد شده به استان، ۴۰ میلیارد تومان خسارت در بخش کشاورزی و ۲۰ میلیارد تومان به راه‌های روستایی است. به‌غیراز رودبار تمامی شهرستان‌های استان گیلان درگیر بارش شدید باران شده بودند، بیشترین خسارت‌های بارش شدید باران به بخش کشاورزی و راه‌های روستایی املش و رودسر بود که سیلاب در آن‌ها اتفاق افتاد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان خاطرنشان کرد: در مابقی شهرستان‌های استان زمین‌های کشاورزی شالیزاری به دلیل بارش شدید باران دچار آب‌گرفتگی شدند. حدود یک هفته قبل بارش شدید باران در گیلان در برخی از شهرستان‌های استان رکورد جدیدی را در بارش‌های کشور رقم زد. بارش باران در املش در عرض ۲۴ ساعت به حدود ۴۰۰ میلی‌متر و در رودسر نیز بارش‌ها به بیش از ۲۰۰ میلی‌متر رسید که در بارندگی ایستگاه املش میزان ۱۵۷ میلی‌متر آن در عرض ۲ ساعت و در هفت ساعت این میزان به ۲۹۱. ۷ میلی‌متر رسید. همچنین طی این مدت‌زمانی، رودسر و رضوانشهر نیز بارندگی بیش از ۱۰۰ میلی‌متر را ثبت کردند.

گیلان با داشتن ۱۶ شهرستان و ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری به‌طورمعمول در این فصل سال کمتر شاهد این میزان بارش است.

گیلان جزو پنج استان نخست در وقوع بلایای طبیعی است.

کد خبر 540122

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha