مدیرکل آموزش‌وپرورش استان زنجان گفت: آمادگی لازم برای بازگشایی مدارس در این استان به لحاظ پروتکل‌های بهداشتی و نیز اجرای برنامه‌های آموزشی و پرورشی در سه وضعیت سفید، زرد و قرمز برنامه‌ریزی‌شده که امیدواریم این فعالیت‌ها به نحو شایسته‌ای به سرانجام برسد.

مدرسه کرونا

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، ابراهیم رفیعی جمعه ۲۴ مرداد با اشاره به وضعیت کنونی استان زنجان در بحث شیوع بیماری کرونا افزود: در این راستا و با همکاری اعضای شورای پروژه مهر بسیاری از کارهای مربوط به بازگشایی مدارس انجام‌گرفته و هم‌اکنون نسبت به ۲ ماه گذشته نیز در وضعیت خوبی قرار دارد.

این در حالی است که نظام آموزشی کشورمان سالیان سال بر یک مدار متمرکز حرکت کرده و امروز با شیوع ویروس کرونا، ناخواسته شرایطی به وجود آمده که این ساختار را تحت تأثیر قرار داده است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان زنجان اضافه کرد: هر پدیده‌ای می‌تواند آثار منفی و مثبتی به دنبال داشته باشد که در این مورد خاص نیز، در کنار تمامی غم‌ها و اندوه‌ها، دستاوردهایی برای آموزش‌وپرورش در راستای تغییر درروش و شیوه‌های تدریس و نحوه ارتباط اولیا و مدرسه ایجادشده است.

هم‌زمان با شیوع ویروس کرونا، معلمان این استان نیز در جای‌جای استان دست‌به‌کار شدند و با نوآوری‌ها و خلاقیت کارهای ارزشمندی رقم‌زده و جلوه‌هایی از ایثار، تعهد و دل‌بستگی به فرزندان این مرزوبوم را به نمایش گذاشتند.

بنابراین ضرورت داشت تا برنامه‌ریزی مناسب برای تولید محتوا متناسب با شرایط انجام شود تا با آمادگی کامل وارد فضا شویم که یکی از این برنامه‌ها توزیع سریع کتب درسی و تولید محتوا توسط استان‌ها بود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان زنجان با اشاره به سند تحول بنیادین در مدت برنامه ششم توسعه نیز گفت: در زمان حاضر این برنامه در سومین سال اجرای خود قرار دارد که تمامی فعالیت‌های آموزشی و پرورشی اداره کل آموزش‌وپرورش را در برش‌های استانی، منطقه‌ای و مدرسه‌ای به‌صورت برنامه مشخص و شاخص‌های سنجش و ارزیابی دارد، ارائه و مورد پایش قرار می‌دهد.

آموزش‌وپرورش این استان ۲۰۴ برنامه در حوزه‌های مختلف تدوین و ابلاغ کرد که حوزه‌های معاونت پرورشی با ۳۸ عنوان برنامه، معاونت پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع با ۳۳ برنامه و معاونت آموزش متوسطه با ۲۶ عنوان برنامه، بیشترین تعداد برنامه‌ها را در سال جاری اجرایی خواهند کرد.

علاوه بر آن، برنامه یک‌ساله آموزش‌وپرورش استان نیز تهیه و تدوین و به مسئولان استانی ارائه‌شده که این موضوع نشان‌دهنده حرکت با برنامه دستگاه تعلیم و تربیت در حوزه‌های مختلف است.

هم‌اکنون حدود ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در ۲ هزار و ۵۵۰ مدرسه سطح استان زنجان مشغول به تحصیل هستند.

کد خبر 540091

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha