مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸
۰ نفر

مدیر کل استاندارد استان قزوین گفت: ۸۰ درصد آسانسورهای دستگاه‌های دولتی و ساختمان‌های عمومی استان غیر استاندارد است و باید رفع عیب شود.

آسانسورهای حادثه ساز

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، سیروس صارمی اظهار کرد: یکی از چالش‌های مهم ما در کشور و استان قزوین موضوع آسانسور در مراحل نصب، نگهداری و بهره‌برداری است که بی‌توجهی در استاندارد در مراحل مختلف همه ساله جان شهروندان زیادی را به خطر می‌اندازد.

صارمی یادآور شد: وضعیت آسانسور در کل کشور از جمله در استان قزوین مطلوب نیست و ما با چالش‌های جدی مواجهیم که با تذکر و برخورد قانونی تلاش می‌کنیم از حوادث این عرصه کم کنیم.

مدیرکل استاندارد استان قزوین خاطرنشان کرد: نگاه ما ساماندهی شرکت‌های متولی نصب و نگهداری آسانسور در استان است تا بتوانیم آسیب‌های این بخش را کاهش دهیم.

وی گفت: با کمک سازمان نظام مهندسی ساختمان، سازمان صمت و شرکت‌های همکار، باید در زمینه طراحی، جاسازی و نصب آسانسور ساماندهی مناسبی در این عرصه داشته باشیم.

صارمی اظهار داشت: امیدواریم با تشکیل کارگروهی در زمینه استانداردسازی بتوانیم از ابتدای کلنگ‌زنی ساختمان موضوع نظارت فنی را جدی بگیریم و تعبیه استاندارد، طراحی، اجرا، نگهداری و بهره‌برداری این سیستم را در ساختمان‌های دولتی، مجتمع‌های مسکونی و خانه‌های شخصی در اولویت قرار دهیم تا با جدی گرفتن نظارت مستمر به شرایطی برسیم که آسیبی به مردم وارد نشود.

صارمی گفت: البته استاندارد نبودن آسانسورها به مفهوم ایمن نبودن آنها نیست. بلکه اشکالات فنی دیده می‌شود که با رفع برخی نکات فنی و بازدیدهای سالانه می‌توان بخش زیادی از آنها را به شرایط استاندارد بازگرداند.

وی اظهار داشت: توجه به این که استاندارد آسانسور در ساختمان‌های دولتی و خصوصی یک الزام است، از مدیران دستگاه‌های دولتی و انبوه‌سازان و سایر شهروندان انتظار داریم به آن اهمیت دهند تا سلامت شهروندان تضمین شود.

کد خبر 539944

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha