طبق نتایج یک مطالعه جدید، افراد جوانی که از سیگارهای الکتریکی استفاده می‌کنند، با ریسک بالا ابتلا به عفونت کووید ۱۹ روبرو هستند.

سیگار الکتریکی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرنگار مهر، محققان دانشگاه استنفورد کالیفرنیا دریافتند جوانان و نوجوانانی که سیگار الکتریکی مصرف می‌کنند ۵ برابر با ریسک بالاتر ابتلاء به کووید ۱۹ روبرو هستند. در افرادی که به طور مرتب هم سیگار و هم سیگار الکتریکی استعمال می‌کنند، ریسک ابتلاء به این بیماری ۷ برابر افزایش می‌یابد.

«بونی هالپرن فاشر»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «این اعداد بسیار بالا هستند. مردم باید بدانند که سیگار الکتریکی اصلاً ایمن نیستند و آسیب‌های جدی و چشمگیری در رابطه با این محصولات وجود دارد.»

ارتباط قوی بین سیگار الکتریکی و ابتلا به افسردگی

وی در ادامه می‌افزاید: «سیگارهای الکتریکی می‌توانند بر ریه‌ها و سیستم ایمنی تأثیر گذارند. از آنجائی که کروناویروس، عامل بیماری کووید ۱۹، از طریق ریه‌ها تأثیر می‌گذارد، سیگارهای الکتریکی مسیر را برای ابتلاء به بیماری تسهیل می‌کنند.»

احتمال دیگر این است که نوجوانان معمولاً به طورمشترک از سیگارهای الکتریکی استفاده می‌کنند و اگر یک نفر آلوده به ویروس باشد به دیگری هم سرایت می‌کند.

محققان بر اهمیت ترغیب افراد جوان به توقف استعمال سیگار یا سیگار الکتریکی تاکید دارند.

کد خبر 539879
منبع: مهر

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha