مسئولان چینی از شیوع «ذات‌الریه ‌با علت شناخته‌ای» در قزاقستان که از بیماری کرونا کشنده‌تر است، خبر دادند.

pneumonia

به گزارش همشهری آنلای به نقل از روزنامه اکسپرس، مسئولان چینی اعلام کردند که یک ذات‌الریه یا التهاب ریوی با علت ناشناخته که از بیماری کووید-۱۹ ناشی از ویروس کرونا کشنده‌تر است، در ماه‌های اخیر در سراسر کشور قزاقستان انتشار یافته است.

سفارت چین در قزاقستان اعلام کرد که این کشور ۱۷۷۲ مورد از این بیماری را در نیمه اول امسال شناسایی کرده است که برخی از آنها چینی هستند.

سفارت چین از شهروندان خود خواسته است تا هنگامی که عامل احتمالی ویروسی این بیماری شناخته شود، همان اقدامات پیشگیری کرونا را در بابر آن انجام دهند.

در همین ارتباط، وزارت بهداشت قزاقستان گزارش داد، این بیماری جدید یک نوع التهاب ریوی ناشناخته است و از تاریخ ۲۹ ژوئن تا ۵ جولای، بیش از ۳۲ هزار مبتلا به این ویروس در کشور شناسایی شده و ۴۵۱ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

 رئیس بخش مراقبت‌های بهداشتی در پایتخت قزاقستان اعلام کرده است که روزانه حدود ۳۰۰ نفر از مبتلایان به بیماری التهاب ریوی جدید، وارد بیمارستان‌ها می‌شوند.

کد خبر 539772

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مصطفی تاجیک IR ۰۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
    4 0
    بنظرم واقعیت مواجه مراکز درمانی بابیماران کرونا را بگوید تا همه بدانند پذیرش ودرمان آنها دربیش از85 درصدشان میسر نیست وتمام شان در یک غربت وتنها یی میمیرند وکسی هم پاسخگو نیست الارغم شعار هایی که مسئولان میدهند