بعد از عدم رأی اعتماد مجلس به مدرس خیابانی برای سکانداری وزارت صنعت، رئیس جمهور باید از مقام معظم رهبری جهت معرفی وزیر جدید به مجلس حکم حکومتی بگیرد.

وزارت صنعت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، صبح امروز ۲۲ مرداد جلسه علنی مجلس شورای اسلامی به‌منظور بررسی صلاحیت و برنامه‌های حسین مدرس خیابانی وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت برگزار شد. در این جلسه تعدادی از موافقان و مخالفان برنامه‌های مدرس خیابانی پای تریبون مجلس آمدند و به بیان توضیحاتی پرداختند.

پس از شنیدن نظرات موافقان و مخالفان رأی‌گیری نمایندگان مجلس آغاز و در نهایت با  ۱۴۰ رأی مخالف، ۱۰۴ رأی موافق و ۱۰ رأی ممتنع از مجموع ۲۵۴ آرای مأخوذه با حضور حسین مدرس خیابانی در وزارت صنعت، معدن و تجارت مخالفت شد.

با عدم رأی اعتماد مجلس به مدرس خیابانی برای سکانداری وزارت صنعت، رئیس جمهور باید از مقام معظم رهبری جهت معرفی وزیر جدید به مجلس حکم حکومتی بگیرد؛ امیرآبادی فراهانی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در همین ارتباط گفته است: متاسفانه رئیس جمهور فرصت سه ماه را از دست داد چرا که هر وزارتخانه سه ماه می‌تواند با سرپرست اداره شود بنابراین او (رئیس جمهور) باید امروز از رهبر انقلاب برای معرفی سرپرست جدید این وزارتخانه اجازه حکم حکومتی بگیرد به دلیل آنکه قانون اجازه بیش از سه ماه را نمی‌دهد.

وی گفت: حکم حکومتی بیشتر برای معضل استفاده می‌شود به همین جهت بهتر است رئیس جمهور گزینه جدید وزارت صمت را سریع‌تر معرفی و از ظرفیت مجلس استفاده کند.

در زمان حاضر گزینه‌های مختلفی برای وزارت صنعت پیشنهاد شده است که از میان آنها باید به غریب‌پور رئیس فعلی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، رزم حسینی استاندار خراسان رضوی و اردشیر سعد محمدی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران اشاره کرد که به نظر می رسد شانس معرفی غریب پور بیش از بقیه هست.

در همین زمینه: 

کد خبر 539732

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha