رئیس جمهوری گفت: ما به مردم خودمان قول دادیم که آمریکا در طرح شکست ملت در بخش اقتصادی ناموفق خواهد بود و این کار را هم انجام می‌دهیم.

حسن روحانی

به گزارش همشهری ‌آنلاین، رئیس جمهوری روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت تاکید کرد که ما به مردم عزیزمان قول دادیم که در شرایط تحریم تسلیم نمی‌شویم و به این قولمان عمل کردیم. ما به مردم خودمان قول دادیم که آمریکا در طرح شکست ملت در بخش اقتصادی ناموفق خواهد بود و این کار را هم انجام می‌دهیم.

حسن روحانی یادآور شد: ما حقوق کارمند، کارگر و بازنشسته را سر موقع پرداخت کردیم، اوراق و یارانه‌ها و بسته‌های حمایتی را به موقع پرداخت کردیم چطور اینها را پرداخت کردیم، معلوم است که دولت برنامه ریزی کرده و حساب کرده و نگذاشته یک روز تاخیر شود. ما نگذاشتیم حقوق کارمندی یک روز تاخیر شود.

 رییس جمهوری تاکید کرد: کسی که به طرح دولت ایراد می‌گیرد لطفاً بگوید که راه حل چیست. با فحاشی و با ردیف کردن جملات درشت مشکلی از کشور حل نمی‌شود.{ متن کامل سخنان رئیس جمهوری}

به گزارش همشهری آنلاین، در روزهای گذشته محمد باقر نوبخت  رئیس سازمان برنامه و بودجه هم با تاکید بر پرداخت به موقع حقوق و یارانه ها گفته بود تاکید کرد که جز تنخواهی که سالانه از بانک مرکزی می‌گرفتیم و تسویه هم می‌کردیم مبلغ دیگری از بانک مرکزی دریافت نکرده‌ایم. بنابراین تصور اینکه عدم تحقق منابع باعث استقراض غیر مستقیم دولت از بانک مرکزی شده کاملا باطل و نوعی توهم است.

وی تصریح کرد: دولت نه تنها اجازه استقراض مستقیم که حتی امکان استقراض غیرمستقیم هم از بانک مرکزی نداشته است و آمار و ارقام نشان می‌دهد که دولت به میزان درآمدهایش هزینه کرده است.

وی با اشاره به اصلاح سیاست‌ها تصریح کرد: بودجه جاری کشور را بیشتر معطوف بخش پرسنلی کرده و از بودجه «سایر» کم کردیم و بودجه‌های عمرانی کشور را به جای تقسیم مساوات بین تمامی پروژه‌ها طبق اولویت و اهمیت تخصیص داده‌ایم و می‌دانیم که تا آخر سال چقدر راه آهن، جاده، مدرسه، بیمارستان خواهیم داشت تا با مدیریت منابع، بیشترین بهره‌وری را داشته باشیم.

به گفته وی، علی رغم تلاش‌های دشمنان، حتی یک روز هم حقوق و یارانه اعطایی به مردم به تعویق نیفتاده است و تمامی حقوق‌ها را به موقع پرداخت و سررسید اوراق را نیز در زمان مقرر باز خرید می‌کنیم.{متن کامل سخنان نوبخت}

کد خبر 539694

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha