چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۷
۰ نفر

رئیس آموزش و پرورش استثنایی هرمزگان گفت: تاکنون نوبت‌گیری برای ۱۳ هزار و ۱۱۳ نوآموز بدو ورود به دبستان برای سنجش سلامت در ۳۳ پایگاه استان انجام شده است.

سنجش نوآموز

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، شهباز بارانی بنویی، رئیس آموزش و پرورش استثنایی هرمزگان روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از پایگاه‌های سنجش سلامت نوآموزان استان افزود: از این تعداد پنج هزار و ۵۹۹ نوآموز با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، با حضور در پایگاه‌های سنجش مورد ارزیابی قرار گرفتند. از این تعداد نوآموز سنجش شده، ۴۰۸ نفر برای ارزیابی هوش، ۲۳۵ نفر مشکوک به مشکل بینایی، ۶۹ نوآموز مشکوک به مشکل شنوایی، ۱۳ نوآموز دارای اختلال جسمی حرکتی و ۲ نوآموز مشکوک به اختلال طیف اوتیسم بودند که به پایگاه‌های تخصصی ارجاع داده شدند.

وی افزود: در سال جاری ۲۳ هزار نوآموز استان برای ورود به پایه اول دبستان مورد سنجش و ارزشیابی قرار می‌گیرند. طبق بخشنامه وزارت آموزش‌وپرورش، حدود ۲۱ هزار کودک پیش‌دبستانی در هرمزگان نیز مهرماه ۹۹ مورد سنجش قرار می‌گیرند.

در طرح سنجش سلامت، نوآموزان از نظر بینایی، دید رنگ، شنوایی، گفتاری، آمادگی تحصیلی، اختلالات رفتاری، اختلال جسمی حرکتی، بیماری‌های مراقبتی، بهداشت و سلامت دهان و دندان مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. بیش از ۴۴ هزار دانش‌آموز بدو ورود به دبستان و پیش‌دبستانی هرمزگان در ۳۰ پایگاه اولیه و ۲ پایگاه تخصصی در ۲ مرحله سنجش می‌شوند.

کد خبر 539688

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha