مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۶
۰ نفر

معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: با توجه به نیاز استان برای درمان مبتلایان به کرونا بیمارستان‌های استان قزوین با اعتباری بالغ ‌بر ۵۰ میلیارد تومان تجهیز شدند.

آی‌سی‌یو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محمدعلی معصومی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور اظهار کرد: با توجه به اینکه پیش‌بینی می‌شد شیوع ابتلا به این ویروس افزایش پیدا کند معاونت درمان علوم پزشکی قزوین یک سری از نیازها را به ما منتقل کرد و تأکید شد ممکن است به این تجهیزات نیاز پیدا کنیم که بلافاصله تلاش کردیم منابع لازم را جذب کنیم.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین مواردی که تجهیز آن خیلی به ما کمک کرد اورژانس بیمارستان بوعلی بود. اورژانس بوعلی به‌منظور بازسازی، تخریب‌شده بود. اما با تلاش شبانه‌روزی در فاصله کوتاهی آماده خدمات‌رسانی شد. در حال حاضر اورژانس بیمارستان بوعلی ۵۴ تخت دارد که در این میان ۲۴ تخت ویژه آی‌سی‌یو است، در تلاش هستیم تا این میزان افزایش پیدا کند.

معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علوم پزشکی قزوین عنوان کرد: تجهیزات، تأسیسات و زیرساخت بیمارستان‌های ما نیز دچار مشکل بود. یکی از نیازهای در درمان مبتلایان به کرونا اکسیژن است. با توجه به شیوع کرونا پیش‌بینی کردیم که میزان اکسیژن‌سازها در بیمارستان‌های ما کافی نیست. بنابراین برای همه بیمارستان‌ها اکسیژن‌ساز خریداری شد و خوشبختانه جزو استان‌هایی بودیم که مشکل اکسیژن پیدا نکردیم.

معصومی یادآور شد: با توجه به اینکه بیمارستان بوعلی مرکز درمان کرونا در قزوین شد، اکسیژن‌سازهای بیمارستان‌های ولایت و شهید رجایی را به بیمارستان بوعلی منتقل کردیم. تاکنون نیز اکسیژن لازم برای بیماران کرونایی را به‌صورت کامل پوشش دادیم.

معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علوم پزشکی قزوین تصریح کرد: در حال حاضر مشکل جدی نداریم، اما تلاش می‌کنیم که منابعی از وزارتخانه جذب کنیم، چون ممکن است در آینده نیاز ما با توجه به رشد شیوع کرونا در قزوین بیشتر از این شود. بنابراین برای اینکه از درمان عقب نمانیم باید منابع بیشتری جذب کنیم.

کد خبر 539666

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha