مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹
۰ نفر

هیات‌های مذهبی استان کرمان که قصد دارند مراسم عزاداری را در ایام محرم و صفر برگزار کنند، باید در سامانه بیرق ثبت نام کرده باشند.

غلامحسین حقانی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: هیات‌ها با حضور در سازمان تبلیغات اسلامی و دادن تعهد کتبی با حضور کارشناس سازمان تبلیغات و علوم پزشکی در محل هیات و تأیید مکان می‌توانند به عزاداری بپردازند.

حجت الاسلام غلامحسین حقانی با بیان این مطلب که زمان ثبت نام هیات‌ها در سامانه بیرق از تاریخ ۲۱ مرداد آغاز و هیات‌ها در هر زمانی که قصد برگزاری مراسم را دارند در این سامانه می‌توانند ثبت نام کنند، افزود: مسئول هیات‌ها می‌توانند در مکان بخشداری‌ها به دفتر امام جمعه مراجعه کرده و ثبت نام هیات خود را انجام دهند.

وی افزود: آشپزخانه هیات‌ها نیز در این ۲ ماه تعطیل هستند.

 مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمان گفت: طبق هماهنگی انجام شده با اداره کل آموزش و پرورش کرمان هیات‌ها برای عزاداری می‌توانند از حیاط مدارس استفاده کنند.

وی اظهار کرد: شیوه نامه برگزاری مراسم ماه محرم و صفر همانند شیوه‌نامه سایر صنوف با نظر کارشناسان دانشگاه‌علوم‌پزشکی و ستاد کرونا تدوین شده است.

حجت الاسلام حقانی با اشاره به چگونگی برگزاری مراسم محرم و صفر در استان کرمان تصریح کرد: برگزاری مراسم باید در فضای باز با رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و حداکثر به مدت ۲ ساعت برگزار شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان با اشاره به بحث نذر و نذورات مردم در ماه‌های محرم و صفر، اظهار کرد: پیشنهاد می‌شود که مردم نذر و نذورات خود را در قالب بسته‌های معیشتی و کمک‌های مومنانه در میان نیازمندان توزیع کنند و چنانچه تصمیم بر توزیع نذورات خود در میان عزاداران دارند به هیچ وجه این توزیع قبل، حین و پایان هیات و در هیچ گونه تجمعی توزیع نباید انجام شود.

کد خبر 539635

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha