چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵
۰ نفر

بارکدخوان QR در حال حاضر روی حدود یک‌هزار و ۵۰۰ تاکسی شهر اصفهان نصب و ۸۰۰ مورد آن فعال شده است.

بارکدخوان QR

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،هادی منوچهری، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان گفت: طی چند ماهه آینده ۷۰ درصد ناوگان تاکسیرانی شهر مجهز به نرم‌افزار پرداخت الکترونیکی کرایه «اصکیف» خواهد شد تا شاهد جمع‌آوری پول خرد در تاکسی‌های شهر باشیم. نصب سامانه هوشمند روی تاکسی‌های شهر در سال‌های ۹۰ تا ۹۴ و تحمیل هزینه‌هایی به رانندگان تجربه‌ای ناموفق بود، اما در اجرای طرح جدید آموزش، نصب و راه‌اندازی سامانه هوشمند پرداخت کرایه تاکسی از طریق کد QR و اپلیکیشن اصکیف رایگان است و هیچ هزینه‌ای برای رانندگان ندارد.

وی افزود: از سامانه هوشمند پرداخت کرایه تاکسی توسط بخش خصوصی پشتیبانی نرم افزاری می‌شود و مهم‌ترین هدف استفاده از بارکد خوان در تاکسی‌های شهر افزایش ضریب ایمنی و امنیت با جلوگیری از برخورد فیزیکی برای تبادل اسکناس به ویژه در شرایط کرونایی فعلی است. با توجه به شیوع ویروس کرونا پذیرفتن این سامانه از سوی رانندگان تاکسی و مسافران اهمیت زیادی دارد و می‌تواند در کاهش خطرات ناشی از این ویروس بسیار اثرگذار باشد.

منوچهری ادامه داد: شهروندان می‌توانند با ارسال عدد سه به شماره ۳۰۰۰۱۷۳۰۳۰ و یا از طریق کافه بازار و گوگل‌پلی نسبت به دریافت و نصب اپلیکیشن اصکیف اقدام و سپس با انتخاب گزینه پرداخت کرایه و اسکن بارکد، کرایه را الکترونیکی پرداخت کنند. اصکیف نقش بسزایی در تحقق مدیریت هوشمند خواهد داشت و در آینده نه چندان دور برای پرداخت کرایه در مترو و اتوبوس مورد استفاده قرار می‌گیرد. سرعت پرداخت کرایه از طریق سامانه اصکیف با افزایش بهره‌وری سیستم ارتقا یافته است.

کد خبر 539569

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اصفهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha