مجموع نظرات: ۱
چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵
۰ نفر

مرغداران زنجانی تمایل زیادی به صادرات مرغ به استان‌های همجوار دارند که همین موضوع و نبود مدیریت صحیح، موجب کمبود مرغ در بازار استان شده است.

مرغ

به گزارش همشهری‌آنلاین، نایب رئیس اتحادیه مرغ، تخم‌مرغ و ماهی‌فروشان زنجان در گفت‌وگو با تسنیم، تصمیمات مسئولان استانی را علت کمبود مرغ در بازار دانست و اظهار کرد: ماه گذشته ستاد تنظیم بازار کشوری برای قیمت مرغ نرخ مصوب اعلام کرد، اما مسئولان استان‌های اطراف در حال حاضر اقدام به فروش مرغ با نرخ بالاتر از مقدار تعیین‌شده کرده‌اند.

سیدناصر موسوی افزود: این موضوع سبب بروز مشکلاتی در این حوزه شده است و مرغداران زنجانی به‌خطر سود بیشتر تمایل زیادی به صادرات مرغ به استان‌های همجوار دارند.

وی ادامه داد: اگر این مصوبه در سطح کشور و توسط همه استان‌ها اجرا شود مشکلی وجود ندارد، اما شهرهای اطراف نرخ بهتری را برای خرید مرغ از مرغداری‌ها ارائه می‌دهند، درنتیجه برای مرغدار فروش به دیگر استان‌ها به‌صرفه‌تر است و ماحصل این اقدام، کمبود مرغ در زنجان می‌شود. البته مسئولان استانی می‌توانند با تدابیری مانع خارج مرغ از استان شوند.

نایب رئیس اتحادیه مرغ، تخم مرغ و ماهی فروشان زنجان با انتقاد از نبود مدیریت صحیح در این حوزه، گفت: متاسفانه مسئولان استان درحال حاضر فقط مصر به انجام مصوبات هستند و هیچ راهکاری ارائه نمی‌دهند. این صنف در زنجان در حال نابودی است و این مشکلات چندین سال است که به قوت خود باقی است.

موسوی با بیان این که تامین مرغ روزانه استان به‌طور کامل صورت نمی‌گیرد و حل مشکلات هر روز به روز بعد موکول می‌شود، عنوان کرد: با وجود اینکه درصد سود تعیین‌شده از سمت سازمان صمت برای گوشت مرغ ۱۰ درصد اعلام شده که با قیمت امروز حدود ۱۵۰۰ تومان می‌شود، اما به ما دستور داده‌اند با سود کمتر به فروش برسانیم.

وی با گلایه از سازمان امور مالیاتی استان زنجان افزود: مسئولان امور مالیاتی با در نظر گرفتن مالیات سنگین بر مشکلات مرغ‌فروشان افزوده‌اند و هیچ هماهنگی بین سازمان امور مالیاتی و سازمان صمت وجود ندارد.

کد خبر 539564

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • دنیای بهتر IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    1 1
    راه نجات بشر در گیاهخواریه! گیاهخوار بشید!