سر تامس شان کانری با کنار زدن رقیبانی قدرتمند چون راجر مور، پیرس برازنان و دنیل کریگ به عنوان قدرتمندترین و بهترین جیمز باند تاریخ سینما معرفی شد.

شان كانري در نقش جيمز باند

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، بازیگر ۸۹ ساله اسکاتلندی در حالی با ۵۶ درصد آرای شرکت‌کنندگان در دور اول نظرسنجی رادیو تایمز موفق به کسب عنوان بهترین جیمز باند تاریخ شد که آخرین بار در ۱۹۸۳ این نقش را در «دیگر هرگز نگو هرگز» ایفا کرده بود. در واقع ۳۷ سال از دوران حضور شان کانری در نقش مامور جاسوسی ۰۰۷ می‌گذرد.

در نظرسنجی رادیو تایمز برای انتخاب بهترین جیمز باند تاریخ ۴۴ درصد در دور دوم رای‌گیری همچنان کانری را برگزیدند، تیموتی دالتن در کمال شگفتی با ۳۲ درصد آرا دوم شد و پیرس برازنان ایرلندی با ۲۳ درصد آرا در رده سوم قرار گرفت. سر راجر مور که همواره از محبوب‌ترین بازیگران جیمز باند بوده و دنیل کریگ و جورج لازنبی هم در این رده‌بندی حضور داشتند.

کانری ۸۹ ساله نخستین بازیگری بود که در ۱۹۶۲ با «دکتر نو» جیمز باند را بازی کرد و با آن شیوه خاص حرف زدن و ابروهای کشیده به نظر می‌رسید مناسب‌ترین گزینه تمام ادوار برای این نقش بوده است. این فلمینگ که مامور مخفی ۰۰۷ را در کتاب‌هایش خلق کرد، همواره از کری گرانت به عنوان گزینه محبوب خود برای ایفای این نقش در سینما یاد می‌کرد اما پس از موفقیت خیره‌کننده هنری و تجاری فیلم‌های باند با کانری، به هوادار جدی او تبدیل شد.

ستاره سالخورده سینمای جهان در مجموع در هفت فیلم به نقش باند ظاهر شد و حضورش در این مجموعه حدود ۲۰ سال طول کشید. کریگ که در پنج فیلم نقش باند را بازی کرده، ۱۴ سال است بی‌جایگزین بوده و گفته می‌شود بیست و پنجمین فیلم جیمز باندی آخرین حضور او هم خواهد بود. «برای مردن وقت نیست» قرار بود آوریل امسال اکران شود که به دلیل شیوع کرونا نمایش عمومی آن به ماه نوامبر موکول شد. هر چند ممکن است در آخرین لحظه‌ها این تاریخ هم تغییر کند.

کد خبر 539562

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha