سازمان جهانی بهداشت می‌گوید در حالیکه شمار موارد جهانی کرونا برای نخستین بار از ۲۰ میلیون گذشته است، دارد معلوم می‌شود «مهار کردن انتشار کروناویروس کار فوق‌العاده سختی است.»

Mike Ryan

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سی‌ان‌ان دکتر مایک رایان، مدیرعامل برنامه اضطراری سازمان جهانی بهداشت در یک کنفرانس خبری در روز دوشنبه گفت: «دارد معلوم می‌شود متوقف کردن این ویروس فوق‌العاده مشکل است. نه شناسایی کروناویروس و نه متوقف کردن آن کار ساده‌ای نیست.»

اظهارات رایان در هنگامی بیان می‌شود شمار موارد ثابت‌شده جهانی کرونا از ۲۰ میلیون مورد در ۱۸۸ کشور گذشته است و بیش از ۷۰۰۰۰۰ نفر به علت بیماری کووید-۱۹ ناشی از آن درگذشته‌اند.

آمریکا بیش از پنج میلیون مورد عفونت با کروناویروس را ثبت کرده است – یعنی بیش از یک چهارم از کل موارد بیماری- گرچه میانگین شمار موارد جدید روزانه در این کشور شروع به کاهش کرده است.

برزیل با بیش از سه میلیون مورد عفونت کرونا در رده دوم قرار می‌گیرد و هند، روسیه و آفریقای جنوبی در رده‌های بعدی هستند.

دکتر رایان گفت شناسایی موارد کروناویروس در کشورهایی که سایر بیماری‌های مشابه مانند آنفلوانزا در حال شیوع هستند، مشکل است و بر نیاز بر افزایش ظرفیت آزمایش کردن در این کشورها تاکید کرد.

او گفت سازمان جهانی بهداشت در تلاش است تا نقطه‌ای را تعیین کند که برای اولین بار کروناویروس جدید از حیوانات به انسان‌ها منتقل شده است و این موضوع از لحاظ پیشگیری از ظهور بیماری‌های جدید در آینده اهمیت دارد.

کد خبر 539463

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha