یک رسانه لبنانی ادعا کرد در سه ماه مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، تهران و واشنگتن در آستانه دور جدیدی از مذاکرات فیمابین خود هستند و دولت آلمان در این روند که پیشرفت قابل‌توجهی هم پیدا کرده، نقش میانجی را ایفا می‌کند.

سید عباس موسوی

به گزارش همشهری آنلاین سید عباس موسوی  سخنگوی دولت در واکنش به این موضوع  گفت: آمریکا هنوز آمادگی برای آغاز دپیلماسی نتیجه بخش با ایران را ندارد. تا زمانی که آمریکا  رویکرد خود را نسبت به ایران تغییر ندهد و عملا به ساز و کار برجام برنگردد و تحریم ها را علیه ملت ایران کنار نگذارد و خسارتها را جبران نکند در هیچ سطحی و هیچ مقامی  با آمریکا مذاکره نخواهیم داشت. 

موسوی ادامه داد: ما در همکاری نزدیک با سایر ملت های همسو، از همه ابزارهای دیپلماتیک، سیاسی و اقتصادی استفاده می کنیم تا مطمئن شویم که دولت آمریکا، از ادامه رفتارهای غیرعادی و ناسازگار با معیارهای جامعه بین المللی مأیوس خواهد شد. 

وی افزود: همینطور، ما همه نشانه هایی را که ممکن است بیانگر تغییر رویه آمریکا در پیگیری سیاست های جاه طلبانه باشد، زیر نظر داریم اما در حال حاضر، دلیلی برای کنار گذاشتن این ارزیابی نداریم که خیره سری آمریکا همچنان به اعلام اشتیاق در تصحیح اشتباهات گذشته غلبه دارد. 

سخنگوی وزارت خارجه ادامه داد: موضوع گشایش اقتصادی تصمیماتی داخلی است و برای ایجاد تعادلهای پولی،مالی و اقتصادی اخذ می شود  و هیچ ارتباطی با موضوع بیان شده در سوال ندارد.

کد خبر 539419

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha