وزیر اقتصاد از حل مشکلات پیش روی تاسیس صندوق دارادوم خبر داد و گفت: در اولین چهارشنبه شهریور (پنجم شهریورماه) در هفته دولت نسبت به عرضه صندوق دارادوم اقدام خواهد شد.

دژپسند

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، فرهاد دژپسند دقایقی قبل در گفتگویی تلویزیونی درباره حواشی ایجاد شده پیرامون عرضه دارادوم در بورس، از حل مشکلات پیش روی تأسیس این صندوق خبر داد و گفت: در اولین چهارشنبه شهریور (پنجم شهریورماه) در هفته دولت نسبت به عرضه صندوق دارا دوم اقدام خواهد شد.

وزیر اقتصاد با اشاره به حواشی ایجاد شده پیرامون دارا دوم گفت: برای عرضه صندوق دارا دوم هماهنگی‌های خوبی انجام شده بود اما در اجرا مشکلاتی پیش آمد؛ برداشت این بود که برای عرضه دارا دوم، وزارت اقتصاد می‌تواند نسبت به تأسیس صندوق اقدام کند تا مدیریت صندوق توسط وزارت نفت انجام شود اما در قانون بودجه آمده است که دستگاه تخصصی باید برای تأسیس و مدیریت صندوق وارد عمل شود که در این مورد، دستگاه تخصصی وزارت نفت است.

وی افزود: با هماهنگی‌های خوبی که بین ما و وزارت نفت انجام شد، قرار بر عرضه بود اما با توجه به اینکه این فرآیند به درازا کشید و سازمان خصوصی‌سازی تصمیم به عرضه بلوکی صندوق دارا دوم گرفت.

وی ادامه داد: اما براساس صحبت‌هایی که امروز با آقای زنگنه، وزیر نفت داشتم، مقرر شد در اولین فرصت نسبت به تأسیس صندوق اقدام شود که در این راستا تلاش‌ها بر این است که در اولین چهارشنبه شهریور ماه در هفته دولت نسبت به عرضه این صندوق اقدام شود.

دژپسند گفت: بنابراین عرضه بلوکی شرکت‌های مشمول دارا دوم از امروز متوقف می‌شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در مورد مزایای صندوق دارا دوم اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های خوب دارا دوم این است که همه آحاد ایرانی می‌توانند نسبت به خرید سهام آن اقدام کنند.

وی افزود: برخلاف دارا یکم که سقف دو میلیون تومانی برای خرید سهام آن در نظر گرفته شده بود، سقف دارا دوم مطابق با مصوب دولت به پنج میلیون تومان افزایش یافته است.

دژپسند با بیان اینکه با کارت ملی می‌توان سهام دارا دوم را خرید، گفت: خریداران دارا دوم در این معامله از تخفیف ارزش سهام برخوردار می‌شوند.

وی تأکید کرد: خریداران دارا دوم درواقع یک سبد سهام متشکل از سهام پالایشگاه اصفهان، تهران، تبریز و بندرعباس را به صورت متمرکز خریداری می‌کنند.

کد خبر 539339

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha