فرآیند اعطای تابعیت بە فرزندان دارای مادر ایرانی همزمان با سراسر کشور در استان کردستان آغاز شدە است.

شناسنامه

بە گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کردستان اظهار کرد: طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی و هیات دولت شیوه نامه اعطای تابعیت به فرزندان دارای مادر ایرانی ابلاغ شده است. راغب الفت افزود: بر مبنای همین مصوبات ابلاغی، فرآیند ثبت نام در اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان آغاز شده است.

وی ضمن درخواست از متقاضیان واجد شرایط برای مراجعه حضوری و تشکیل پرونده در اداره امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کردستان برای مشخص شدن وضعیت خود اضافه کرد: متقاضیان می‌توانند از طریق سایت امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور ثبت نام و مشخصات خود را درج کنند.

در راستای سیاست‌های دولت دوازدهم مبنی بر پیگیری و دفاع از حقوق ملت و حقوق شهروندی و تلاش برای به اجرا درآوردن این حقوق اساسی، لایحه‌ای به منظور دفاع از کرامت و حقوق بخشی از زنان ایرانی و نیز کودکان به مجلس ارائه شد که سرانجام در تاریخ ۲ مهرماه سال ۱۳۹۸ با عنوان «قانون اصلاح قانون تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی» به تصویب رسید.

هیات وزیران در جلسه روز چهارشنبه (۳۱ اردیبهشت ۹۹) و در اجرای ماده واحده قانون اصلاح قانون تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی، آیین نامه اجرایی نحوه اعطای تابعیت به افراد مشمول این قانون را تصویب کرد و «اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس جمهوری دو هفته بعد (۱۳ خرداد ۹۹) آن را برای اجرا به وزارتخانه‌های کشور، اطلاعات و امورخارجه و معاونت حقوقی رییس‌جمهوری سیزدهم خردادماه ابلاغ کرد.

براساس این آیین‌نامه، هر زن ایرانی که با مرد غیرایرانی ازدواج کرده و در نتیجه این ازدواج، دارای فرزند زیر ۱۸ سال باشد و هر فردی که از مادر ایرانی و پدر غیرایرانی متولد شده و بیش از ۱۸ سال تمام داشته باشد می‌تواند متقاضی اعطای تابعیت برای فرزند خود باشد.

کد خبر 539295

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha