مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه از افتتاح اولین کتابخانه عمومی در متروی تهران در روز چهارشنبه ۲۲ مرداد ماه خبر داد.

فرنوش نوبخت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از شرکت بهره‌برداری متروی تهران، فرنوش نوبخت با اعلام این خبر گفت: برای اولین بار در سامانه حمل و نقل متروهای جهان، کتابخانه عمومی در متروی تهران افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه این کتابخانه عمومی با عنوان «مترو کتاب» در گذر فرهنگی ایوان انتظار، ایستگاه متروی میدان حضرت ولی‌عصر (عج) افتتاح می‌شود، افزود: این کار با مشارکت نهاد کتابخانه‌های عمومی استان تهران و با هدف ارتقای فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در بین مسافران مترو اجرا خواهد شد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه گفت: این کتابخانه در راستای برنامه‌های فرهنگی معاونت امور فرهنگی اجتماعی شرکت بهره‌برداری متروی تهران مبنی بر ترویج فرهنگ کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه در میان مسافران مترو هنگام سفرهای درون شهری است.

وی گفت: این کتابخانه با ظرفیت بیش از ۵ هزار عنوان کتاب به صورت فیزیکی از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۲۰ به طور مستمر خدمات ارایه می‌دهد.

نوبخت با اشاره به فضای «مترو کتاب» تصریح کرد: طراحی «مترو کتاب» به نحوی است که مسافران شهر زیرزمینی می‌توانند از این فضا برای مطالعه کتاب مورد علاقه خود استفاده کنند. علاقمندان با مراجعه به «مترو کتاب» ضمن دریافت کتاب مورد نظر می‌توانند پس از مطالعه، آن را به تمامی کتابخانه‌های عمومی متصل به نهاد کتابخانه‌ها در کشور تحویل دهند. همچنین دوستداران مطالعه و کتابخوانی می‌توانند فایل صوتی و الکترونیکی کتاب درخواستی خود را تهیه کنند.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه خاطرنشان کرد: قرار است طبق تفاهم‌نامه منعقد شده بین شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه و نهاد کتاب‌خانه‌های عمومی استان تهران در هفت ایستگاه منتخب «مترو کتاب» راه‌اندازی شود.

گفتنی است، "مترو کتاب" با حضور جمعی از مسئولین شهری و فرهنگی کشور و نیز اصحاب رسانه روز چهارشنبه ۲۲ مردادماه ۹۹ به بهره‌برداری می‌رسد.

کد خبر 539247
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha