نخست وزیر لبنان در سخنرانی امشب خود ضمن اعلام استعفای دولتش تاکید کرد: سیستم فساد بزرگتر و فراتر از کشور است.

حسان دیاب

به گزارش همشهری آنلاین، ایسنا به نقل از سایت النشره نوشت: حسان دیاب، نخست وزیر لبنان در سخنرانی خود در مقر دولت تاکید کرد: سیستم فساد ریشه در تمام بخش‌های دولت دارد و در این کشور تنیده شده و اکنون دریافته‌ایم فساد فراتر از کشور لبنان است و ما نمی‌توانیم از آن رهایی یابیم. یکی از نمونه‌های این فساد انفجار بیروت بود.

نخست وزیر لبنان اظهار کرد: برخی تنها ثبت نکات سیاسی و سخنرانی‌های مردمی و نابودی بقیه آثار کشور برایشان مهم است در واقع برخی خودشان مصیبتی برای ملت لبنان هستند.

دیاب تصریح کرد: پارادوکس آشکار این است که آنها چند هفته بعد از تشکیل دولت تلاش کردند بر سر دولت مصیبت وارد کنند و آن را مسؤول فروپاشی و هدر رفت‌ها و بدهی‌ کلی اعلام کنند.

او افزود: طبقه سیاسی سپرده‌های مردم را هدر داد و کشور را زیر بدهی گذاشت. ما در مصیبتی بزرگ هستیم و می‌بایست برای برون رفت از این مصیبتی که در آن هستیم همبستگی داشته باشیم.

دیاب تاکید کرد: کسانی هستند که واقعیت‌ها را وارونه نشان می‌دهند با فتنه زندگی می‌کنند، با خون مردم در مواقع کناره‌گیری تجارت می‌کنند.

او عنوان کرد: فساد برخی طرف‌ها در لبنان این مصیبت پنهان از هفت سال پیش را موجب شد. برخی هستند که تلاش کردند دولت را مسؤول فروپاشی مالی و اقتصادی نشان دهند اما آنچه برای ما مهم است نجات کشور است. ما برای این منظور بسیار تحمل کردیم اما سر و صداها متوقف نشدند.

کد خبر 539114

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • GB ۰۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
    0 0
    برای بیرون رفت از مصیبت باید با همه تعامل داشت با دنیا ساخت بادشمنی و جنگ خیالی هیچ چیزی درست نمی شه جز فقر بدبختی البته برای بعضیها سود داره ولی نه برای ملتها
  • ناشناس IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
    1 2
    اگر دولتو میدادین دست حزب الله این اتفاقا کمتر بود