مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۶
۰ نفر

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان سمنان از کاهش ۱۰ درصدی برداشت گندم از مزارع این استان در سال جاری خبر داد.

برداشت گندم

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، محمدباقر منوچهری اظهار کرد: فرآیند برداشت و خرید تضمینی گندم در مناطق شرقی استان سمنا همچنان ادامه دارد.

وی از افزایش رغبت گندم کاران به فروش گندم به شرکت‌های دولتی و تعاونی‌های استان خبر داد و افزود: خوشبختانه امسال با پدیده خروج غیرقانونی گندم از استان به نقاط دیگر کشور مواجه نبودیم. پرداخت به‌موقع مطالبه‌های گندم کاران به‌طور جد در دستور کار قرار دارد، حمایت از کشاورزان استان با اجرای طرح‌های کاربردی و کارشناسی برای افزایش و بهره‌وری در تولید محصول ادامه دارد.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان با اشاره به تأمین آرد موردنیاز استان از گندم‌های مرغوب تصریح کرد: در همین ارتباط در سال گذشته پنج هزار تن گندم باکیفیت از دیگر نقاط کشور به استان سمنان وارد شد.

سید حسن میرعماد، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان نیز گفت: تاکنون بر اساس آخرین آمار ۷۶ هزار تن گندم از مزارع استان سمنان برداشت‌شده است. روند برداشت‌ گندم در مناطق ییلاقی و سردسیری استان سمنان ادامه دارد و پیش‌بینی می‌شود حداکثر یک هزار و ۵۰۰ تن دیگر گندم هم از مزارع استان برداشت شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: امسال ۲۸ مرکز خرید گندم در سال جاری در استان فعال بوده، ۲۳۰ دستگاه برداشت گندم از نقاط مختلف کشور به استان سمنان در ماه‌های گذشته منتقل شد. در سال جاری پیش‌بینی‌شده بود که ۳۵ هزار تن گندم از شهرستان میامی برداشت شود که این رقم به‌عناوین‌مختلف محقق نشد. در سال زراعی جاری، ۲۱ هزار و ۴۴۰ اراضی آبی و ۱۰ هزار و ۷۰۰ هکتار اراضی دیم در استان سمنان به کشت گندم اختصاص یافت.

قیمت گران‌تر جو به نسبت گندم از دلایل بی‌رغبتی گندم کاران استان درکشت گندم در استان در سال زراعی جاری بوده است و قیمت جو به ازای یک کیلوگرم تا سه هزار تومان است درحالی‌که قیمت گندم به ازای یک کیلوگرم ۲ هزار و ۵۰۰ تومان است.

کد خبر 538976

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha