دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱
۰ نفر

اعتیاد به استفاده بیش از حد از تلفن همراه نوموفوبیا نام دارد که در جوامع امروزی بسیار شایع است.

موبایل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، گفته می‌شود که انسان‌ها اکنون به یکدیگر متصل هستند، اما این مسئله اشتباه است، زیرا ۲۰ سال پیش که ما به وسیله شبکه‌های اجتماعی اولیه با یکدیگر در ارتباط بودیم این اعتقاد تا حدودی درست بود. امروزه ما بیش از حد با دیگران در ارتباط هستیم که اصطلاحا به آن Hyper-Connected می‌گویند، زیرا ما بخش زیادی از زمان خود را به آنلاین بودن در شبکه‌های اجتماعی، چت کردن، بازی کردن و موارد این چنینی می‌گذرانیم.

در واقع گوشی‌های هوشمند اکنون عضو جدایی ناپذیر زندگی ما هستند. این دستگاهی است که ما بیشترین ارتباط را با آن داریم، حتی بعضی از ما زمانی که گوشی هوشمند در دستمان قرار دارد به خواب می‌رویم و هنگامی که بیدار می‌شویم به اولین چیزی که نگاه می‌کنیم تلفن هوشمندمان است؛ این مسئله نشان از وابستگی شدید انسان‌ها به یک شی است. ما نه تنها اطلاعات شخصی بلکه عکس‌های خانوادگی، تصاویر دوستان صمیمی، مکالمات و حتی جزئیات حساب بانکی خود را نیز به این دستگاه داده‌ایم.

۵ فوبیای جدیدِ بشر ؛ از نبود تلفن همراه تا امتحان کردن غذاهای جدید

ما بیشتر از هر زمان دیگری در سطح فناوری تکامل یافته‌ایم، اگرچه این مسئله دارای بخش‌های تاریکی نیز هست که وابستگی شدید کاربران تلفن هوشمند یکی از آن‌ها است. وابستگی شدید به تلفن همراه باعث ایجاد سندرم‌ها و اختلالاتی نظیر نوموفوبیا (Nomophobia) می‌شود.

  • نوموفوبیا، ترس استفاده نکردن از تلفن همراه است

به گفته کارشناسان، نوموفوبیا یک اصطلاح جدید است که عبارتست از "ترس غیرمنطقی از عدم امکان استفاده از تلفن همراه که می‌توانند دلایل مختلفی از جمله به همراه نداشتن آن، کمبود باتری یا عدم سرویس‌دهی اپراتور داشته باشد." نشانه وابستگی ممکن است این باشد که شما بدون شارژر موبایل خود از خانه خارج نمی‌شوید.

بعضی از نشانه‌های ابتلا به نوموفوبیا شامل موارد زیر می‌شوند:

چک کردن دائمی دستگاه برای دیدن اعلان‌های احتمالی

عصبانیت بیش از حد در هنگام نبود اینترنت یا سیگنال

قرار دادن تلفن همراه در مکانی بسیار نزدیک به خود هنگام خواب

حمل پاوربانک در همه جا به علت ترس از خاموش شدن دستگاه

این‌ها تنها چند نمونه از نشانه‌های اعتیاد یک کاربر به تلفن همراه است. می‌توانید برای اطلاعات دقیق‌تر از این فوبیا، نام آن را در اینترنت جست‌وجو کنید.

کد خبر 538933
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha