دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۹
۰ نفر

مدیر آموزش و پرورش اردستان گفت: در تمام مدارس شهرستان برای سال تحصیلی جدید زیرساخت‌های اینترنت پرسرعت فراهم شده است.

مدرسه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، علی‌اصغر مومنیان در نشست خبری شامگاه ۱۹ مرداد با اشاره به کمبود فضای آموزشی در اردستان اظهار کرد: با بهره‌برداری از ۲ باب مدرسه خیرساز شهید خواجویی و مناسب‌سازی فضاهای آموزشی مدرسه‌های امیرکبیر، شهید فهمیده و ابوریحان رضایت والدین و دانش‌آموزان فراهم شده است.

وی افزود: نیروهای تخصصی در شهرستان به دلیل نبود امکانات در شهرستان اردستان نسبت به شهرهای بزرگ باقی نمی‌مانند و نگه ‌داشتن معلمان دروس تخصصی بسیار سخت است و این موضوع مشکلاتی برای اداره ایجاد کرده است.

مدیر آموزش و پرورش اردستان با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود که ۴۲۵ دانش‌آموز کلاس‌اولی داشته باشیم گفت: تاکنون ۳۸۰ کلاس‌اولی در مدارس شهرستان ثبت‌نام کردند که نسبت به سال ۹۸ رشد ۵۰ نفری دانش‌آموز در پایه اول نشان می‌دهد.

مؤمنیان گفت: پروژه مهر در مدارس در حال انجام است، اما با کمبود معلمان برای مدارس ابتدایی روبه‌رو هستیم که امیدواریم اداره کل استان این کمبود را جبران کند. در دوره هنرستان فنی نیز با کمبود نیروی فنی و تخصصی روبه‌رو هستیم.

وی با بیان اینکه امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا برنامه‌ای تحت عنوان سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان در مدارس انجام نمی‌شود تصریح کرد: با ابلاغی که به ادارات شهرستان شده به طور قطع سال تحصیلی جدید در مدارس از ۱۵ شهریور آغاز خواهد شد، اما نوع برگزاری بستگی به وضعیت بیماری در شهرها دارد که برای آن تصمیم‌گیری می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش اردستان گفت: در هر حال مدیران و معلمان مدارس باید در فضای آموزشی و کلاس درس حاضر باشند. با پیگیری‌هایی که انجام شده و با کمک اداره کل فناوری استان برای سال تحصیلی جدید در تمام مدارس شهرستان اردستان و حتی روستاها زیرساخت‌های اینترنت پرسرعت فراهم شده است و معلمان باید در مدارس پیگیر درس دانش‌آموزان باشند.

مؤمنیان با بیان اینکه مدیریت آموزش و پرورش اردستان برای آغاز سال تحصیلی جدید آمادگی کامل دارد افزود: در مورد اعتبارهای تملک دارایی برای نوسازی مدرسه‌ها حدود ۲۰ میلیارد ریال پیش‌بینی شده بود که تاکنون محقق نشده است. همچنین برای مرمت مدرسه‌ها ۷ میلیارد ریال در نظر گرفته شده بود که تاکنون ۳ میلیارد ریال تخصیص یافته که ۲ میلیارد ریال آن از سوی وزارتخانه پرداخت شده است.

کد خبر 538918

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha